چهل شاخص
40shakhes
چهل شهید شاخص
لوگو اسپانسر

فرشتگان الهی چه زمانی گناهان ما را ثبت می کنند؟

نویسنده : کاملیا فارسی
چهارشنبه, 2 مرداد 1398
فرشتگان الهی چه زمانی گناهان ما را ثبت می کنند؟

در قرآن و دین اسلام دو چیز بیانگر اعمال انسان ها هستند یکی خیر و نیکی و دیگری گناه و کفر، در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که آیا فرشتگان برای ثبت گناه (چه کبیره و صغیره) به انسان چه مدت زمانی را مهلت می دهند؟ آیا می توانیم گناه خود را ثبل از ثبت آن در نامه ی اعمالمان جبران کنیم؟ تعریف گناه چیست؟ برای پاسخ به این سوالات در این مطلب با ما همراه شوید تا از نگاه دین اسلام موضوع گناه و ثبت آن در نامه ی اعمالمان را بررسی نماییم.

 

گناه کردن یعنی چه؟

گناه در فرهنگ دینی به معنا ی انجام‌ دادن کاری است که خدا از آن نهی کرده یا ترک کاری که به آن امر نموده است که در صورت ارتکاب، در نامه اعمال ثبت خواهد شد و ثبت اعمال نیز توسط دو فرشته انجام می گیرد که آنها مأمور حفظ و نگهدارى حساب اعمال انسانن ها هستند و از طرف راست و چپ از او مراقبت مى کنند، پیوسته با او هستند و لحظه اى از او جدا نمى شوند.

فرشتگان تا کی مهلت می دهند؟

در روایات اسلامى آمده است که: «فرشته سمت راست، نویسنده حسنات و فرشته سمت چپ نویسنده سیئات است.

یکى از الطاف الهی این است که فرشتگان به مجرد قصد عمل خیر، حسنات را می نویسند و سیئات و گناهان را تا صادر نشود نمى نویسند، بلکه بعد از مرتکب شدن گناه نیز به انسان مهلت می دهند و اگر توبه کرد نمی نویسند که به نمونه ای از این روایات اشاره می شود:

سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عَلَیْهِ السَّلَامُ یَقُولُ:

مَا مِنْ عَبْدٍ أَذْنَبَ‏ ذَنْباً إلَّاأُجِّلَ مِنْ غَدِهِ إِلَى اللَّیْلِ، فَإِنِ اسْتَغْفَرَ اللَّهَ لَمْ یُکْتَبْ عَلَیْهِ‏

امام صادق علیه السلام: هیچ بنده ای نیست مگر اینکه زمانی که گناه کرد تا شب به او مهلت داده می شود و اگر توبه کرد گناهش نوشته نمی شود.

:: موضوعات مرتبط : احکام
:: برچسب ها : , , , , ,
با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

No comments yet




.:: Powered By : Night Skin ::.
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها

تبلیغات رپورتاژ