چهل شاخص
40shakhes
چهل شهید شاخص
لوگو اسپانسر

چه زمانی پروتئین و کراتین را با هم مصرف کنیم

نویسنده :
شنبه, 28 خرداد 1401

پروتئین و و کراتین از مکملهای محبوب و پر استفاده در دنیای بدنسازی و همچنین ورزشکاران استقامتی می باشند.

سوال مهمی که همیشه ذهن رو درگیر خودش می کنه این هست که چه زمانی می توانیم این دو مکمل رو با هم مصرف کنیم؟

در ابتدا با هر دو مکمل بیشتر آشنا بشیم

چطور این دو مکمل رو باهم مصرف کنیم

اگر هر روز صبح که چشم باز می‌کنید به‌ناچار باید چندین مکمل غذایی را همزمان مصرف کنید، در این لحظه است که سؤالات درباره میزان اثربخشی مکمل‌ها و تداخل آن‌ها با هم شروع می‌شود. سؤالات زیادی حول نحوه‌ی صحیح مصرف مکمل‌های پروتئین و کراتین وجود دارد و  ورزشکارانی چون شما نگران کاهش اثربخشی مصرف همزمان این دو مکمل هستند، اینکه چه میزان از  این نگرانی درست است نیاز به صرف زمان بیشتر و خواندن ادامه‌ای مطلب دارد.

در مورد پروتئین وی چه می دانیم؟

اگر ورزشکار باشید یا دوستانی داشته باشید که ورزش را به طور حرفه‌ای دنبال می‌کنند، حتما برای یک بار هم که شده در جستجوی پاسخ «پروتئین وی چیست؟» برآمده‌اید. شاید هم بدون اینکه به دنبال پاسخ دادن به پرسشی باشید نام پروتئین وی بارها به گوشتان خورده باشد. در هر صورت احتمالا حالا دیگر می‌دانید در دوران رژیم غذایی برای چربی سوزی و یا لاغری، این پروتئین که نوعی مکمل در بدن‌سازی است، از محبوب‌ترین محصولات برای عضله‌سازی است.

از اصلی‌ترین عناصر سازنده‌ی بدن پروتئین‌ها هستند. از پروتئین‌ها برای ساختن مواردی چون اندام‌های بدن، تاندون‌ها، هورمون، آنزیم، انتقال‌دهنده‌های عصبی، پوست و مولکول‌های مختلف استفاده می‌شود. از طرفی پروتئین‌ها در ساخت عناصر انقباضی عضلات نقش دارند. یکی از انواع پروتئین‌ها که از قضا نقش خوبی در ساخت عضلات دارند پروتئین وی نام دارد.

در مورد کراتین چه می دانیم؟

در پاسخ به سوال «کراتین چیست؟» باید توضیح داد که کراتین یکی از اجزای مکمل‌های عضله‌ساز است که از ۳ اسیدآمینه‌ی ال-آرژنین، گلیسین و ال-متیونین به وجود آمده است. حدود ۹۵ درصد از کراتین در عضلات اسکلتی و ۵ درصد آن در مغز ذخیره می‌شود. از این مقداری چیزی حدود ۲ درصد آن توسط کبد و کلیه برای مصرف روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و با وراد شدن به جریان خون به واسطه‌ی اعضای بدن مورد مصرف قرار می‌گیرند. برای تامین بیشتر این نیاز می‌توان از مکمل‌های این اسیدآمینه مصرف کرد که در بازار به اشکال مختلف وجود دارد. از محبوب‌ترین‌های کراتین موجود در بازار مونوهیدرات و کراتین نیترات است. اگر از فواید مصرف کراتین بدانید محال است بی‌تفاوت از کنار این ماده‌ی غذایی ارزشمند عبور کنید.

انکه در چه رمانی بهتر است کراتین را مصرف کنید کاملاً بستگی به هدف شما از تأمین فسفو کراتین برای عضلات دارد. قطعاً میزان مصرف مکمل کراتین ورزشکاری که خود را برای مسابقات آماده می‌کند با میزان مصرف همان ورزشکار در روز‌های عادی متفاوت است. با رعایت دو پروتکل می‌توانید میزان ذخایر فسفو کراتین عضلات خود را طی چند روز یا چند هفته اشباع کنید. تفاوت اصلی در این است که شما یک ورزشکار عادی هستید یا ورزشکاری که در سطح حرفه‌ای فعالیت دارد!

یک فرد عادی با مصرف ۳ تا ۵ گرم کراتین در روز به مرحله اشباع ذخایر عضلانی می‌رسد، اما کسانی که برای رسیدن به نقطه اشباع ذخایر عجله دارند باید پروتکل دیگری را پیش بگیرند. طبق این پروتکل، بدن فرد باید در هفته اول بین ۲۰ تا ۲۵ گرم کراتین دریافت کند و سپس آن را با مصرف روزی ۳ تا ۵ گرم حفظ کند.

به چه صورتی این دو مکمل رو با هم مصرف کنیم

از آنجا که مصرف این دو مکمل اهداف متفاوتی را در بدن دنبال می‌کنند؛ این مهمترین دلیل عدم تداخل مصرف همزمان مکمل‌های پروتئین و کراتین است. مصرف کراتین با هدف تأمین انرژی در زمان‌هایی است که فعالیت بدنی شدت بالایی دارد؛  درحالی‌که مصرف مکمل پروتئین عکس هدف مصرف کراتین بوده و با هدف تأمین آمینواسید‌های ساختاری بدن مصرف شده و به‌ندرت با هدف تأمین انرژی بدن استفاده می‌شود؛ بنابراین، اساساً فرقی ندارد که این دو مکمل را جدا یا باهم مصرف کنید. در واقع، اگر همین الان ۵ گرم کراتین را با شیک پروتئینی خود مخلوط کرده و با هم بنوشید، حتی مزه آن را تشخیص نخواهید داد! در صورتی که ورزشکار نیستید و به دلایل دیگری این مکملها رو مصرف می کنید باید با  با نحوه مصرف پروتئین وی برای غیر ورزشکاران بیشتر آشنا باشید. توصیه ما این است که با ترکیب این دو مکمل اهداف تغذیه‌ای خود را به طور همزمان پوشش دهید. خوردن شیک ترکیبی پروتئین و کراتین نه‌تنها نیاز بدن شما را به پروتئین برطرف می‌کند، بلکه همزمان در مسیر رسیدن به نقطه اشباع کراتین عضلات خود قرار گرفته‌اید.

:: موضوعات مرتبط :
 
 
 
.:: This Template By : night-skin.com ::.
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها

تبلیغات رپورتاژ