چهل شاخص
40shakhes
چهل شهید شاخص
لوگو اسپانسر

شهید کوشکی کیست؟

نویسنده : کاملیا فارسی
شنبه, 20 آبان 1402

شهیدان نیروی انتظامی افرادی هستند که در حفظ امنیت و نظم عمومی و حفاظت از مردم و خدمت به جامعه و کشور خود فداکاری کرده و در خط مقدم مبارزه با جرم و جنایت و تهدیدات امنیتی قرار گرفته‌اند. این افراد با تضحیه خود، از جانب ملت و دولت به عنوان قهرمانان و شاهدان دفاع از امنیت و آرامش مردم شناخته می‌شوند.

شهیدان نیروی انتظامی ممکن است در ماموریت‌های گوناگونی مانند مبارزه با جرم و جنایت، پاسداری از مرزها، حفاظت از اماکن مذهبی و تاریخی، پاسگاه‌های پلیس، گشت‌زنی در خیابان‌ها، حفاظت از مقامات دولتی و… فعالیت داشته باشند. آن‌ها با شجاعت و ایثار، در هر شرایطی که به آن‌ها محول شود، به عنوان نمایندگان قدرت نظامی و نظامی-امنیتی کشور، به خوبی از مسئولیت‌های خود برآیند.

شهیدان نیروی انتظامی با داشتن تعهد و اخلاص به خدمت به مردم، همواره در خطرات بسیار بالا قرار دارند. آن‌ها با آگاهی از این خطرات، با ایده‌آل‌گرایی و اعتقاد به اهداف نجات بخش خود، به سختی‌های فراوان برای حفظ امنیت عمومی و پایبندی به وظایف خود روبرو می‌شوند.

با توجه به اینکه شهیدان نیروی انتظامی در معرض خطرات بسیار بالایی قرار دارند، باید همواره به گونه‌ای برای حفظ حقوق آن‌ها و همچنین حفظ حقوق خانواده‌های آن‌ها تلاش کرد. همچنین باید همواره به یاد آورد که تضحیه‌های آن‌ها برای حفظ امنیت و آرامش جامعه، باید همواره قدردانی شود.

با توجه به شجاعت و ایثار شهیدان نیروی انتظامی، باید همواره به گونه‌ای برای نگهداری یاد و خاطره آن‌ها تلاش کرد. همچنین باید همواره به گونه‌ای برای حفظ حقوق خانواده‌های آن‌ها تلاش کرد تا بتوان به بهترین شکل ممکن از آن‌ها حمایت کرد.

با توجه به تضحیات شجاعانه شهیدان نیروی انتظامی، باید همواره به گونه‌ای برای حفظ امنیت و آرامش جامعه تلاش کرد. همچنین باید همواره به گونه‌ای برای پاسداری از حقوق آن‌ها تلاش کرد تا بتوان به بهترین شکل ممکن از آن‌ها حمایت کرد.

شهید محمدرضا کوشکی یکی از این شهدای گرانقدر است که به تازگی در درگیری با اشرار به شهادت رسیده است. با ما همراه باشید تا با ماجرای شهادت این مرد بزرگ بیشتر آشنا شوید.

بیوگرافی شهید محمدرضا کوشکی

  • شهید محمدرضا کوشکی
  • فرزند نیازبیک
  • متولد ۱۳۸۱/۰۶/۰۳
  • تاریخ شهادت : ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
  • محل شهادت : ساوجبلاغ البرز
  • مذهب : شیعه
  • علت شهادت : مبارزه با سارق مسلح
  • عامل شهادت : گلوله سارق
  • شرح علت شهادت : شهید مدافع وطن محمدرضا کوشکی مورخ ۱۴۰۲/۸/۹ در عملیات دستگیری سارق مسلح براثر اصابت گلوله سارق به شهادت رسید.

شهید محمدرضا کوشکی اهل کرمانشاه در درگیری با سارق مسلح در استان البرز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مراسم تشییع و خاکسپاری شهید والامقام انتظامی استواریکم محمدرضا کوشکی پنج شنبه مورخ ۱۸ آبان ۱۴۰۲ در ساعت ۹:۳۰ از مقابل مسجد جامع کرمانشاه تا مزار شهدا با حضور مردم شهید پرور کرمانشاه برگزار گردید.

پیکر پاک شهید نیروی انتظامی، «محمدرضا کوشکی» بعد از ظهر چهارشنبه بر روی دستان مردم شهید پرور شهرستان ساوجبلاغ استان البرز تشییع شد.

شهید گروهبان یکم «محمدرضا کوشکی» که در درگیری با سارق مسلح بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر در شهرستان چهارباغ استان البرز به شهادت رسید و روز گذشته در حزن واندوه مردم و همرزمان شهید در شهرستان ساوجبلاغ تشییع شد.

پیکر مطهر این شهید پس از تشییع برای خاکسپاری به زادگاهش کرمانشاه انتقال داده شد.

در مراسم تشییع پیکر پاک این شهید که از مقابل فرماندهی نیروی انتظامی ساوجبلاغ به سمت میدان شهدای این شهرستان برگزار شد، مردم عزادار به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.

در راستای اجرای نیابت قضایی و دستگیری سارق در شهرستان چهارباغ، تیم سه نفره پلیس آگاهی به موقعیت محله مرغک اعزام شدند که به دنبال وقوع درگیری گروهبان یکم «محمدرضا کوشکی» از ناحیه سر مجروح و پس از انتقال به بیمارستان به فیض شهادت نائل شد.

دستگیری قاتل

پلیس مخفی‌گاهِ قاتل را پیدا کرد و او را همان‌جا به هلاکت رساند. پس از شناسایی هویت قاتل، با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی گسترده، مخفیگاه قاتل در حوالی جاده چالوس شناسایی و بامداد امروز چند اکیپ از کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان ساوجبلاغ به محل مورد نظر اعزام شدند.

پس از استقرار پلیس در محل اختفاء قاتل، باتوجه به نوع مأموریت و مسلح بودن متهم، پلیس چندین مرتبه با فرد مورد نظر مذاکره کرد، اما این قاتل خطرناک به هشدارهای مأموران توجهی نکرد و به صورت مستقیم با اسلحه گرم تیراندازی کرد که طی آتش متقابل این فرد شرور به هلاکت رسید.

متنی زیبا در ستایش شهدای نیروی انتظامی

چه مظلومانه در گرمای تابستان و سرمای زمستان اسلحه به دست و با پوتین های خاکی بی ادعا ایستاده ای و من می دانم به چه می اندیشی به کودکت که شاید چند ماهی می شود که او را ندیده ای، به همسرت که یک تنه بار زندگی را به دوش می کشد، به مادرت و پدرت که برف سفیدی بر موهایشان نشسته و دستان پر مهر و چروکیده شان گرمای دستانت را می طلبد.

چه روزها و شب ها، طلوع و غروب ها را نظاره‌گر بودی و به انتظار نشستی تا برای استراحت که نه، برای دیدار خانواده ات بروی اما گویا تقدیر با تو یار نبود و خونت در خاک سرزمینت و برای پاسداری از این خاک به زمین ریخته شد، چه غریبانه فرزندت، همسرت، پدر و مادرت به سوگت نشستند، هر چند به بهترین جا رفته ای و بهترین ها برایت رقم خورده است اما کودک خردسالت بی تاب پدر است، بی تاب نگاه گرم تو…

زمانی که برای دفاع از وطنت، اسلحه بر دست گرفتی و در مقابل اشرار ایستادی، نمی‌دانستی که کام شهادت را خواهی نوشید و چه سعادتی بالاتر از این که شهید وطن و امنیت کشورت شده ای و چه زیبا تابوتت را همرزمانت بر دوش کشیده اند و چه جماعتی برای بدرقه ات آمده اند، خوشا به سعادتت که اینگونه جامه مرگ را برتن کرده ای و چه افتخار بالاتر از این که فرزندنت در آینده بگوید، پدرم شهید امنیت وطن بود.

شاید در طول روز، هفته و ماه، شماری از سبزپوشان نیروی انتظامی در بخش های مختلف خدمتی خود، جام شهادت را می نوشیدند اما کمتر از رشادت هایشان یادی می شود، هر چند یاد و خاطره آن ها دردل مردم همیشه زنده و ماندگار است اما نوشتن برای آن ها باید به رسالتی مستمر تبدیل شود.

:: موضوعات مرتبط : خاطرات شهدا
:: برچسب ها : , , ,
با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

No comments yet




.:: Powered By : Night Skin ::.
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها

تبلیغات رپورتاژ