چهل شاخص
40shakhes
چهل شهید شاخص
لوگو اسپانسر

چطور مثل آب خوردن، لوازم یدکی تقلبی را از اصل تشخیص بدهیم؟

نویسنده :
سه شنبه, 4 مرداد 1401

هر محصول و کالایی در بازار، با کیفیت­های مختلفی در دسترس ما قرار می­گیره و این موضوع باعث میشه تا دست ما به عنوان مشتری و خریدار، باز باشه که با هر بودجه­ای که داریم، بهترین انتخاب رو از بین چند گزینه داشته باشیم. البته این یک دید خوشبینانه نسبت به بازار هر محصوله! چون پشت پرده، محصولاتی وجود دارند که با سوءاستفاده از برندها، به شکل فیک، با همون قیمت کالای اصلی به ما فروخته میشن و ما هم از اون­ها استفاده می­کنیم و از آسیب­ها و ضرری که به ما میزنن مطلع نیستیم!

اجناس فیک در تمام دنیا تولید میشه و یکی از پرضررترین محصولات فیک در دنیا، مربوط به بازار خودرو و قطعات یدکی وسایل نقلیه است. علت این ضرر هم، ارتباط تنگاتنگ قطعات خودرو باهمدیگست که کوچک­ترین آسیبی، امکان داره در عملکرد سایر بخش­های خودرو تاثیر بذاره.

لوازم یدکی، اصلش خوبه ….

متاسفانه بسیاری از شرک­­های بی نام و نشان، خط تولیدی فعال در زمینه­ی قطعات و لوازم یدکی خودرو، به­خصوص ماشین­های لوکس و برندهای محبوب دارند. با فعال بودن این خط تولیدها، محصولاتی باکیفیت بسیار پایین اما قیمت مناسب به بازار ورود پیدا می­کنند که قالب این شرکت­ها، از نام برندهای معتبر لوازم یدکی برای اعتمادسازی و گول زدن مشتری­ها استفاده می­کنند. شما برای خرید قطعات خودروهای خارجی به فروشگاه بافیلتر مراجعه کنید تا یک خرید ایمن رو تجربه کنید و قطعات اصل رو با بهترین قیمت خریداری کنید.

این ۴ تا کار خوب و قبل از خرید لوازم یدکی انجام بده

حالا ما به عنوان یک مشتری باید چیکار کنیم که مطمئن باشیم لوازم و قطعاتی که خریداری می­کنیم، کیفیت لازم رو دارند و از همه مهم­تر، اصل هستند؟ در ادامه­ی این مقاله ۵ تا راهکار ساده معرفی می­کنم که با این راهکارها می­تونید از اصالت محصولی که می­خرید مطلع بشید.

راهکارهای تشخیص اجناس اصل، همون اندازه که برای فروشندگان و صاحبان مشاغل در حوزه­ی قطعات یدکی مهمه، قطعا برای یک مشتری هم مهم و ضروریه. بخصوص ماشین­های خارجی و لوکس که تمام مخارجشون به دلار محاسبه میشه.

کیفیت قطعات یدکی و اصالتشون، ارتباط مستقیمی با سلامت کلی خودرو و عمر مفید خود قطعات داره. پس اهمیت تشخیص اصالت، برای ما به عنوان صاحب یک خودرو خیلی زیاده. خب بریم سراغ ماجرای اصلی!

لوازم یدکی اصل، با ظاهر درست و حسابی

بعله، بیاید ماجرارو از بسته­بندی شروع کنیم، اصولا لوازم یدکی خودرو، بخصوص خودروهای خارجی، ظاهر مطلوبی دارند و آدرس شرکت و توضیحات محصول روی جعبه­شون درج شده. پس با این حساب، وقتی ما یک قطعه می­خریم که مشخص نیست که اصلا چه شرکتی اون رو تولید کرده، باید به اصالت و کیفیتیش شک کنیم.

گوگل بهترین دوست شماست

برای چک کردن برند و شرکت تولیدکننده­ی هر محصولی، می­تونیم اون محصول رو داخل اینترنت جستجو کنیم. با یک سرچ ساده کلی تصویر و توضیحات درباره­ی اون محصول برامون نمایش داده می­شه که ما می­تونیم از اون­ها برای بررسی اصالت محصول استفاده کنیم.

نشان حاکم بزرگ، استاندارد!

یکی دیگه از نشانه­های کاربردی هنگام خرید لوازم یدکی خودرو، درج علامت استاندارد روی بسته­بندی کالاست. علامت استاندارد داخلی و بین المللی، یکی از نشانه­های مهم در هنگام خرید لوازم یدکی خودرو محسوب میشه که می­تونیم بدون باز کردن جعبه، بهش توجه کنیم و مشاهدش کنیم. علامت استاندارد بر اساس سطح کلی محصول و کیفیت اون روی جعبه درج میشه. هرچند گاهی روی جعبه­های محصولات فیک هم این علامت به صورت کاملا الکی دیده میشه!

حتما لازم نیست خودت تجربه کنی

همیشه قرار نیست خودمون تجربه کنیم تا یاد بگیریم. یه میانبر راحت­تر توی این موارد هست، که اونم استفاده از تجربیات دیگرانه. از سایر افرادی که قطعات یدکی و میشناسن، مثل تعمیرکارها و صاحبان خودروهای مشابه استفاده کنید.

ضمانت اصالت یادت بمونه

معمولا قطعات اصلی، دارای ضمانت هستند و فروشنده بابت فروشش به شما، این موضوع رو یادآور میشه که ضمانت دارند. البته نه تمامی قطعات و نه همه­ی فروشنده­ها یا شرکت­ها. اما در بعضی موارد، ضمانت اصالت هم یکی دیگه از نشانه­های کاربردی محسوب میشه.

ماجرای آقای امیری و لوازم یدکی!

آقای امیری چند روز پیش در حال رانندگی تو یکی از بزرگراه­های تهران بود که متوجه میشه، ماشین هنگام ترمز کردن کمی اذیت میکنه. با نگاهی به کیلومتر شمار ماشین متوجه شد که حواسش به تعداد کیلومترها نبوده و تاریخ مصرف لنت ماشینش به پایان رسیده! از قضا چون آقای امیری در تهران آشنایی نداشته و ازشهر دیگه­ای مهمان یکی از همکارانش در تهران بوده، جای مطمئنی و سراغ نداشته که تو مدت زمان اقامتش بتونه لنت خودروی خارجیش و تهیه بکنه. به هرحال با این وضعیت قیمت ماشین­های خارجی، حق هم داشته که ریسک نکنه و کار و دست هرکسی نسپره!

تو این وضعیت یکی از بهترین انتخاب­ها، خرید از یک فروشگاه مورد اعتماده! پیدا کردن و انتخاب یک فروشگاه مطمئن، کار سختی خواهد بود. اما زمانی که ما بدونیم یه فروشگاه، اونقدری با اعتبار هست و حرفی برای گفتن داره، که با ضمانت، محصولات یدکی خودروهای خارجی و می­فروشه، بحث کمی فرق می­کنه ….

بافیلتر، انتخابتو فیلتر کن!

انتخاب کردن همیشه سخته! بخصوص انتخاب فروشگاه لوازم و قطعات یدکی خودرو. اما فروشگاه بافیلتر، به عنوان یه فروشگاه با سابقه و با اصالت، همیشه سعی کرده فیلترشده عمل کنه و محصولاتی رو در اختیار مشتریانش قرار بده که یه خریدِ تر و تمیز و اصیل رو تجربه کنند. با یه بازدید کوچولو از وبسایت این مجموعه، مشاهده خواهید کرد که یه گردهمایی باشکوه از بهترین برندهای لوازم یدکی رو برای شما ترتیب دادن تا در هنگام انتخاب، کلی کیف کنید. پس باز رسیدیم به همون جمله­ی معروف تیترمون که میگه: (بافیلتر، فیلتر شده انتخاب میکنی)

تخصص اصلی مجموعه­ی بافیلتر، ارائه­ی محصولات و لوازم یدکی خودروهای خارجی با ضمانت اصالت هست که کار رو برای مشتریان آسان می­کنه.

از همه مهم­تر، فروشگاه بافیلتر یه شعبه­ی مرکزی در تهران داره که شما می­تونید خیلی راحت، خرید حضوری هم تجربه کنید.

هرکجای ایران که هستید، می­تونید خرید خودتون رو ثبت کنید و در کمترین زمان ممکن خریدتون رو در هرجایی که بخواهید، درب منزل یا حتی محل کارتون تحویل بگیرید. علاوه بر تمام اینها، بافیلتر با ضمانت اصالت کالایی که به شما ارائه میده، خیالتون رو راحت میکنه که یک قطعه اصلی و باکیفیت رو با مناسب­ترین قیمت خریداری کردید.

 

:: موضوعات مرتبط :
 
 
 
.:: This Template By : night-skin.com ::.
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها

تبلیغات رپورتاژ