چهل شاخص
40shakhes
چهل شهید شاخص
لوگو اسپانسر

 مقایسه شرکت سامسونگ و ال جی

نویسنده :
یکشنبه, 20 آذر 1401

برندهای زیادی در دنیا در زمینه تولید لوازم خانگی و محصولات الکترونیکی فعالیت می کنند. اما دو کمپانی بزرگ ال جی و سامسونگ، به عنوان بهترین ها در این زمینه به شمار می روند. این شرکتهای کره ای از دیرباز رقیب هم بوده و کشمکش های زیادی داشته اند.

این دو برند محصولات مختلفی از جمله یخچال فریزر، لباسشویی، تلویزیون، جاروبرقی و ماشین ظرفشویی را تولید می کنند. شرکت ال جی ۲۰ سال بعد از شرکت سامسونگ تاسیس شده است.

خریداران لوازم خانگی همواره بر سر این دوراهی هستند، که ال جی بهتر است یا سامسونگ؟ در این مطلب با مقایسه دو محصول پرفروش این شرکت‌ها یعنی یخچال و لباسشویی کمک میکنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید. با بررسی لوازم خانگی سامسونگ و ال جی همراه ما باشید.

مقایسه ماشین لباسشویی ال جی و سامسونگ

۱_ قیمت لباسشویی های هر دو برند تقریباً در سطح یکسانی قرار دارد، و با توجه به مدل های مختلف و ویژگی های آنها تغییر می کند.

۲_ هر دو برند ال جی و سامسونگ، در ساخت ماشین لباسشویی از بروزترین تکنولوژی های موجود استفاده می کنند و به این لحاظ همواره با یکدیگر در حال رقابت کردن هستند. مثلاً لباسشویی ال جی فناوری بخار را دارا است، که قدرت شستشو را بالا میبرد و برند سامسونگ هم از فناوری پاورفوم برای بالا بردن قدرت شست و شو استفاده می کند.

۳_ به لحاظ طرح دو برند تقریباً در سطح یکسانی قرار دارند و هر دوی آنها، مدل های مختلف با طرح ها و رنگ های متنوع تولید می کنند.

۳_ از جهت مصرف انرژی هم می توان گفت با وجود اینکه هر دو کمپانی در تلاش هستند تا محصولاتشان را با مصرف انرژی پایین تری تولید کنند اما برند ال جی بهتر عمل کرده است.

۴_ اگرچه هر دو برند از فناوری های مختلف برای افزایش قدرت شستشو و تمیزی لباس ها استفاده می کنند، اما به نظر می رسد برند ال جی در این زمینه موفق تر است.

۵_ از لحاظ صدای تولید شده در هنگام روشن بودن ماشین، برند سامسونگ از فناوری وی آر تی پلاس استفاده می کند که باعث می شود صدا و لرزش ماشین لباسشویی به طور چشمگیری کاهش پیدا کند. البته برند ال جی هم در این زمینه از تکنولوژی ها و فناوری هایی به روزی استفاده کرده است.

۶_ماشین لباسشویی هر دو برند به لحاظ کیفیت در سطح مطلوبی قرار دارد. همچنین از دوام و طول عمر بالایی هم برخوردار هستند.

۷_ لباسشویی‌های هر دو برند را می توانید با نصب برنامه مربوطه بر روی تلفن همراه خود، کنترل و نظارت کرده و همچنین اطلاعاتی را در مورد نحوه نگهداری ماشین لباسشویی و تعمیر آن به دست آورید.

۸_هر دو لباسشویی از تکنولوژی steam برای شستن لباس ها استفاده می کنند

علاوه بر آن ال جی از سیستم توربو واش و سامسونگ از سیستم superspeed استفاده می کند.

مقایسه یخچال ال جی و سامسونگ

۱ _ یخچال های سامسونگ نسبت به ال جی تنوع بیشتری به لحاظ طرح و رنگ دارند. بنابراین مشتری در هنگام انتخاب گزینه های بیشتری پیشرو دارد.

۲_ شرکت ال جی بیشتر از تکنولوژی روز دنیا استفاده می کند و مصرف انرژی بسیار پایین، طول عمر بالا و دوام بیشتر دارد.

بر چسب انرژی هر دو برند در ردهA یا A+ است.

یخچال سامسونگ ۶۲۱ کیلو وات بر ساعت و یخچال ال جی ۵۹۰ کیلو وات بر ساعت در سال انرژی مصرف میکنند.

۳_وجود قفسه ضد ریزش مایعات در یخچال‌های ساید بای ساید سامسونگ آن را به ال جی برتری داده است.

۴_ تعداد قفسه های یخچال فریزر سامسونگ بیشتر از ال جی است.

۵_ فضای داخل فریزر دو برند تقریبا هم اندازه است.

۶_هر دو دارای آب سرد کن هستند.

۷_ هزینه تعمیر و نگهداری یخچال سامسونگ نسبت به برند ال جی بیشتر است. اما گزارشات حاکی از آن است که برند ال جی بیشتر نیاز به تعمیر پیدا می کند تا سامسونگ.

۸_ مدت تازه نگه داشتن مواد غذایی در یخچال های سامسونگ کمی بیشتر از ال جی است.

۹_صدای کمپرسور یخچال ال جی کمتر از سامسونگ است.

۱۰_موتور یخچال سامسونگ و موتور یخچال ال جی با هم متفاوت است ولی به لحاظ کیفیت تقریباً شبیه به هم هستند هر دو کمپانی یخچال های خود را حدود ۱۰ سال ضمانت می کنند.

۱۱_ یخچال های ساید بای ساید سامسونگ یک کشوی مجزا (flex zone) دارند که دمای آن را می توان مانند یخچال یا متفاوت با آن تنظیم کرد و یخچال های ال جی این مزیت را ندارند.

یکی از مشکلات رایج مصرف کنندگان یخچال های ال جی و هر یخچال دیگری از هر برندی، سرد نکردن آن است که در ادامه به بررسی علت سرد نکردن یخچال ال جی می پردازیم. این علت ها می تواند در یخچال های برندهای دیگر هم مشترک باشد.

علت سرد نکردن یخچال ال جی

۱_ایراد کمپرسور خطی

اگر مشکل سرد نبودن محفظه است، به احتمال بسیار بالا کمپرسور خطی ایراد پیدا کرده است.

خراب بودن رله استارت هم می تواند سبب این امر باشد. چنانچه فریزر سرد است و یخچال گرم، احتمالا هوا به درستی جریان ندارد بنابراین باید فیوز حرارتی یخ زدا، المنت حرارتی دیفراست و فن اپراتور را بررسی کنید.

۲_کثیف بودن کویل های کندانسور

مهم ترین قسمت در سیستم خنک کننده کویل یا سیم پیچهای کندانسور است. پس یکی از دلایل سرد نکردن یخچال شما میتواند خرابی یا کثیف شدن سیم پیچ های کندانسور باشد.

۳_خراب شدن موتور فن کندانسور

در صورت خراب شدن این قسمت، نه محفظه یخچال و نه محفظه فریزر سرد نخواهد شد.

۴_از کار افتادن ترموستات کنترل دما

این قطعه بخش زیادی از سیستم الکتریکی درون یخچال را تشکیل می دهد و کنترل کننده جریان برق است. ترموستات کنترل دما در قسمت پایین یخچال قرار دارد و خودتان می توانید با یک روش آسان سلامت آن را بررسی کنید، به این طریق که آن را بچرخانید  اگر صدای تیک شنیدید به احتمال قوی ترموستات سالم است.

علاوه بر مواردی که با آنها اشاره شد، عواملی مانند درست تنظیم نکردن دما، پر کردن یخچال بیش از حد، مناسب و خراب شدن لاستیک درب یخچال که باعث خارج شدن هوای سرد می شود هم، می تواند باعث گرم شدن یخچال شود.

:: موضوعات مرتبط :
 
 
 
.:: This Template By : night-skin.com ::.
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها

تبلیغات رپورتاژ