چهل شاخص
40shakhes
چهل شهید شاخص
لوگو اسپانسر

عکس و بیوگرافی شهید مدافع حرم یحیی رستمی

نویسنده : کاملیا فارسی
پنجشنبه, 16 شهریور 1402

شهدای مدافع حرم افرادی هستند که در جبهه‌های نبرد در سوریه و عراق در مقابل گروه‌های تروریستی مانند داعش، القاعده و النصره به دفاع از حرم‌های اسلامی و مسجدالحرام پرداختند و در این راه شهادت یافتند. این افراد عمدتاً از کشورهای مختلفی مانند ایران، عراق، لبنان، سوریه، پاکستان و افغانستان بودند که به دلیل عشق و ایمان به دین و ایده‌آل‌های انقلاب اسلامی به جبهه‌های نبرد رفتند.

شهدای مدافع حرم با شجاعت و قدرت خود در مقابل تروریست‌های ظالم و بی‌رحم به دفاع از حرم‌های اسلامی پرداختند و با نثار جان خود، این حرم‌ها را از دست تروریست‌ها حفظ کردند. آن‌ها با ایمان و شجاعت خود، نمونه‌ای برای دیگران بودند و نشان دادند که هیچ قدرتی نمی‌تواند از حرم‌های اسلامی و ایده‌آل‌های انقلابی جلوگیری کند.

شهدای مدافع حرم علاوه بر شجاعت و ایمان، دارای خصوصیات و صفاتی همچون تقوا، صبر، بردباری، شجاعت، انسان‌دوستی و عشق به مردم بودند. آن‌ها با تلاش و تحمل سختی‌های فراوان، به اهداف خود دست یافتند و در مقابل دشمنان خود پایداری کردند.

شهدای مدافع حرم همواره در قلب مردم ایران و کشورهای دیگر به عنوان قهرمانان و شجاعان مورد تجلیل قرار گرفته‌اند. آن‌ها با نثار جان خود، نشان دادند که هیچ قدرتی نمی‌تواند از ایده‌آل‌های انقلابی و دینی جلوگیری کند و همواره در قلب مردم خواهند ماند.

اهمیت دفاع از دین و آیین

دین و آیین هر جامعه‌ای، مبنای اصلی زندگی و رفتار افراد آن جامعه است. این دین و آیین، ارزش‌ها، اخلاقیات و ایده‌آل‌هایی را برای افراد جامعه تعریف می‌کند که باعث می‌شود آن‌ها در جامعه بهتر و سالم‌تر زندگی کنند.

اما متأسفانه، در دنیای امروز، گروه‌های تروریستی برای تحقق اهداف خود، به دین و آیین‌های مختلف حمله می‌کنند و با ارتکاب جنایات و خشونت، به جامعه‌ها صدمات جبران‌ناپذیری وارد می‌کنند. در چنین شرایطی، دفاع از دین و آیین، یک وظیفه مقدس برای همه افراد جامعه است.

شهدای مدافع حرم، با تلاش و نثار جان خود، به دفاع از حرم‌های اسلامی پرداختند که نمادی از دین و آیین اسلام است. آن‌ها با شجاعت و قدرت خود، این حرم‌ها را از دست تروریست‌های ظالم و بی‌رحم حفظ کردند و به این تروریست‌ها نشان دادند که هیچ قدرتی نمی‌تواند از دین و آیین اسلام جلوگیری کند.

دفاع از دین و آیین، نه تنها یک وظیفه مقدس است، بلکه به عنوان یک اصل اساسی در قوانین بین‌المللی نیز تأیید شده است. در فصل دوم مقررات جنگ، دفاع از دین و آیین به عنوان یک حق بین‌المللی شناخته شده است که هر کشوری برای حفظ آن می‌تواند به جنگ بپردازد.

بنابراین، دفاع از دین و آیین، یک وظیفه مقدس و حق بین‌المللی است که هر فرد در جامعه باید به آن پایبند باشد. شهدای مدافع حرم، نمونه‌ای برای همه ما هستند که با شجاعت و ایمان، می‌توانیم به دفاع از دین و آیین‌های خود بپردازیم و به جامعه‌هایمان ارزش و شکوه بخشیم.

عضو سپاه در سوریه به شهادت رسید: یحیی رستمی کیست؟

سرهنگ پاسدار سهیل رستمیان فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان بهارستان، شامگاه امشب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیکرشهید مدافع حرم یحیی رستمی در آستانه فرا رسیدن اربعین سرور وسالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین(ع) در شهرستان بهارستان تشییع و تدفین می شود.

وی افزود: مراسم تشییع پیکر این شهید مدافع حرم روز سه‌شنبه ۱۴ شهریور ماه جاری ساعت ۱۰ صبح از مقابل حوزه مقاومت بسیج حضرت ثامن‌الائمه تا آستان مقدس امامزاده لطیف(ع) با حضور مسئولین کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم ولایتمدار شهرستان بهارستان، همرزمان و خانواده شهید برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) بیان کرد: پنجشنبه هفته گذشته شهید مدافع حرم یحیی رستمی از سبز پوشان سپاه پاسداران که ساکن شهر نسیم شهر شهرستان بهارستان بود، در کشور سوریه و در راه دفاع ازحرم اهل بیت(ع) به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش بعد از بازگشت به میهن اسلامی در شهرستان بهارستان تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

وی گفت: مراسم دیدار و وداع با شهید رستمی عصر امروز در محل معراج شهدا با حضور اعضای خانواده شهید و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان بهارستان ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده معظم این شهید، خاطرنشان کرد: از تمام مردم ولایت‌مدار، انقلابی و شهید‌پرور شهرستان بهارستان درخواست  می شود، برای مراسم تشییع و تدفین این شهید بزرگوار و تجدید میثاق با آرمانهای شهدای والا مقام ایران اسلامی با حضور پرشور خود در این آیین معنوی شرکت پرشوری داشته باشند.

شهید مدافع حرم پاسدار یحیی رستمی متولد سال ۱۳۵۲ بوده و از وی سه فرزند (دو پسر ۲۵ و ۲۲ ساله و یک دختر ۱۴ ساله) به یادگار مانده تا ادامه دهنده راه پر برکت و ماندگار این پدر شهید والا مقام باشند.

مراسم تشییع

آئین تشییع پیکر شهید یحیی رستمی پاسدار ساکن بهارستان که هفته گذشته در سوریه به شهادت رسیده بود روز سه شنبه (۱۴ شهریور سال ۱۴۰۲) از مقابل حوزه مقاومت بسیج حضرت ثامن‌الائمه تا آستان مقدس امامزاده لطیف (ع) برگزار شد.
پیکر این شهید والامقام با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، نیروهای نظامی و امنیتی، خانواده‌های معظم شهدا و خیل عظیم مردم قدر شناس بهارستان در جوار امامزاده لطیف (ع) این شهرستان به خاک سپرده شد.
شهید مدافع حرم پاسدار یحیی رستمی متولد سال ۱۳۵۲ بود که هفته گذشته در دفاع از حرم ال الله در سوریه به شهادت رسید، از این شهید والامقام سه فرزند (دو پسر و یک دختر) به یادگار مانده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران نیز در آیین تشییع پیکر این شهید مدافع حرم با ادای احترام به ساحت مقدس شهیدان گفت: شهید رستمی در آستانه اربعین حسینی به ندای سیدالشهداء لبیک گفت و به شهادت رسید.

عباسعلی رضایی اظهار داشت: اجتماع با شکوه مردم در بدرقه این شهید نشان از بصیرت و شعور حسینی مردم شهید پرور شهرستان بهارستان است.

وی با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت در عرصه بین المللی، تفکر قالب و دست برتر را دارد، خاهطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم با حضور در جبهه های مقاومت و جان فشانی در مقابل دشمنان تشیع که با حمایت استکبار جهانی در فکر فروپاشی شیعه و جبهه مقاومت بودند، ناکام ماندند و امروز نام و یاد شهدای مدافع حرم و در صدر آن ها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ادبیات جدیدی را در عرصه فرهنگ جهاد و مقاومت ترسیم کرده است.

مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران اهداف، مسیر و مرام شهدا را برگرفته از نهضت امام حسین (ع) برشمرد و تاکیدکرد: مادامی که نهضت عاشورا زنده است، نام و یاد شهیدان نیز زنده و پابرجا خواهد بود.
رضایی در خاتمه با عرض تسلیت به خانواده معظم این شهید والامقام گفت: راه این ملت با خط سرخ شهادت پیوند خورده است و امروز حضور حماسی و با شکوه مردم در بدرقه پیکر شهدا تجدید میثاقی دوباره با آرمان‌های شهدا است.

شهرستان بهارستان با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر سه شهر نسیم شهر، گلستان و صالحیه در جنوب غربی استان تهران یکی از شهرهای پر تراکم با کمترین وسعت جغرافیایی در کشور است.

این شهرستان نماد پایتخت شور عاشورائیان استان تهران است.

:: موضوعات مرتبط : خاطرات شهدا
:: برچسب ها : , ,
با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

No comments yet




.:: Powered By : Night Skin ::.
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها

تبلیغات رپورتاژ