چهل شاخص
40shakhes
چهل شهید شاخص
لوگو اسپانسر

شهید هادی طارمی همراه سردار سلیمانی

نویسنده : کاملیا فارسی
سه شنبه, 3 خرداد 1401

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از بزرگترین مردان سالهای اخیر مردم کشورمان است. حاج قاسم سالها در مقابل نیروهای متجاوز به عراق و سوریه و … و در مقابل داعش جنگیدند تا اینکه در نهایت به آرزوی دیرین خود یعنی شهادت دست یافتند.

بامداد روز ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ بود که شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس از فرماندهان مقاومت، به همره ۸ نفر از همراهانشان در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

یکی از افرادی که همره حاج قاسم به شهادت رسید، هادی طارمی محافظ ایشان بود که ۹ سال در کنار حاج قاسم بود و از همراهی او لذت برده بود.

هادی طارمی حدود ۱۶ سال در لباس سبز سپاه به خدمت مشغول بود. او سال‌ ها در تیم حفاظتی شهید سپهبد قاسم سلیمانی حضور داشت. از این شهید دو دختر نه و چهار ساله به یادگار مانده است.

هادی طارمی در زنجان و در سال ۱۳۵۸ متولد شدند و در سال ۱۳۹۸ در سن ۴۰ سالگی به شهادت رسیدند و به دیدار برادر شهیدشان شتافتند.

شهید سلیمانی و همراهانشان اهل مصاحبه و گفتگو نبودند به همین دلیل شاید کمتر اطلاعاتی از زبان خود آنها بیان شده بشاد. در این وضعیت خانواده این شهدا در رابطه با منش و زندگی انها به صحبت می نشینند.

به همین دلیل به سراغ خانم مریم شریفی، همسر این شهید بزرگوار رفته و مصاحبه ای را با او ترتیب داده ایم. با ما همراه باشید تا با این شهید بزرگوار و زندگی نامه او بیشتر آشنا شوید.

۹ سال همراهی با سردار

شهید دیگر همراه حاج قاسم سلیمانی شهید هادی طارمی از نیروهای محافظ سردار سلیمانی بوده است. شهید طارمی متولد سال ۱۳۵۸ و اصالتاً اهل زنجان بوده است. وی در بسیاری از مأموریت‌های خطیر همراه سردار سلیمانی بود تا اینکه در ۱۳ دی‌ماه در حمله پهپاد آمریکایی همراه سردار سلیمانی به شهادت رسید.

مریم شریفی همسر شهید هادی طارمی می گوید: ۸، ۹ سالی بود که همراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود و به این موضوع افتخار می‌کرد. اگر چه چیزی از ماموریتهایش به ما نمی‌گفت اما پیدا بود با اشتیاق در ماموریتها حاضر می‌شد. هادی بچه هیاتی بود هر سال عزاداری ایام فاطمیه از خانه او شروع می‌شد. برای مراسم فاطمیه امسال هم، همه را به خانه‌اش دعوت کرده بود. هادی معتقد بود همه اتفاقهایی که رخ می‌دهد از جانب خداست. او می‌گفت: اگر ما توانستیم داعش را در سوریه و عراق به زانو درآوریم خواست خدا بود.

همسر شهید طارمی بیان کرد: همسرم به حضرت زهرا (س) ارادت خاصی داشت و همزمانی اولین سالگرد شهادت هادی با ایام فاطمیه من را مدام به یاد علاقه همسرم به بی بی دو عالم می اندازد. هر وقت در خانه هیئت می گرفتیم تاکید داشت تا در ابتدای جلسه روضه ای هر چند کوتاه برای حضرت زهرا (س) خوانده شود. روی انگشتر هادی حک شده «امیدوارم همسرم در آن دنیا با حضرت زهرا (س) محشور شود.» هر وقت مشکلی پیش می آمد هادی یا زهرا (س) می گفت و از حضرت زهرا (س) می خواست تا گره را باز کند.

دلبسته سردار سلیمانی بود  

 شهید طارمی از محافظان سردار سلیمانی بود که به او علاقه خاصی داشت. همسر شهید در این باره تعریف کرد: همه انتظار دارند من اطلاعات زیادی درباره نشست و برخاست هادی با سردار سلیمانی داشته باشم اما چون کار هادی جنبه محرمانه داشت خیلی درباره ارتباطش با سردار چیزی نمی گفت اما دلبسته سردار سلیمانی بود و علاقه عجیبی به این بزرگ مرد داشت.

شریفی با تاکید بر این که باید راه سردار سلیمانی را ادامه دهیم درباره رابطه همسرش با سردار سلیمانی گفت: رابطه هادی با سردار سلیمانی طوری بود که انگار گوهری گرانقدر را پیدا کرده و به همین دلیل همه جا در کنارش بود تا گزندی به او نرسد. البته سردار سلیمانی انصافا” گوهری گرانقدر بود.

مردانگی اش نظیر نداشت

سابقه زندگی مشترک شریفی و طارمی به ۱۵ سال می رسد که حاصل این زندگی مشترک دختری ۶ ساله ای به نام «محیا» است. شریفی درباره همسرش تعریف کرد: هادی با هم سن و سال هایش تفاوت بسیاری داشت. هادی عمیقا” به انقلاب و مقام معظم رهبری معتقد بود که این موضوع برای من اهمیت فراوانی داشت. در طول زندگی مشترک مان هیچوقت از شغل پر خطر هادی گله نکردم و یادم نمی آید هادی کاری کرده باشد که دلم بشکند.بی اغراق می گویم که چشم پاکی، ایمان، راستگویی و تعهد هادی باعث شده بود تا وقتی به خواستگاری ام آمد او را به عنوان شریک زندگی ام انتخاب کنم.

شهادت، آرزوی هادی بود

شهید طارمی بسیار شجاع بود و همین ویژگی باعث شده بود تا همیشه در کنار سردار دل ها باشد. همسر شهید در این باره توضیح داد: شجاعت هادی مثال زدنی بود و اگر بگویم از هیچ چیز نمی ترسید اغراق نکرده ام. همیشه با توکل به خدا در برابر سخت ترین اتفاقات و مشکلات در زندگی می ایستاد و لبخند می زد. شهادت آرزوی هادی بود و خوشحالم که به خواسته قلبی اش رسید.

خاطره آخرین دیدار

شریفی با بغضی که در گلویش نشسته خاطره آخرین دیدار با همسرش را اینگونه روایت کرد: هادی شب یلدای سال گذشته ایران نبود و وقتی برگشت چند روزی را در کنارمان ماند اما مثل همیشه نبود انگار که اخلاق و روحیاتش عوض شده باشد. دیگر قید و بند مادی نداشت و از این دنیا بریده بود. نمی دانم شاید می دانست که دیگر قرار نیست در این دنیا بماند و به زودی آسمانی می شود.امیدوارم همسرم در آن دنیا هم دعاگوی من و دخترم باشد.

پدر شهید در رابطه با او می گوید:

پدرش درباره ویژگی‌های اخلاقی فرزندش گفته‌است: از نظر خصوصیات اخلاقی منحصر به فرد و عالی بود. هرچند بسیار مظلوم بود، اما زیر بار حرف زور نمی‌رفت.

یکی از برادران هادی در سال ۶۲ و در عملیات خیبر به شهادت رسید. شهید جواد طارمی مفقودالاثر بود. به گفته برادر شهید طاری، ۱۵ سال بعد که پیکر جواد به کشور بازگشت، تحولات روحی زیادی را در هادی ایجاد و هدفش را والا کرد.

او که سال‌ها به برادر شهید بودن افتخار می‌کرد، حالا به دیدار برادرش شتافته‌ است.

سرگرد هادی طارمی در آستانه ۴۰ سالگی به همراه چند نفر دیگر از جمله سردار قاسم سلیمانی، سردار سرتیپ پاسدار حسین پورجعفری، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای حشدالشعبی در حمله تروریستی آمریکا به کاروان حشدالشعبی در بغداد در بامداد ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ به شهادت رسیدند.

پیکر مطهر این شهید ۴۰ ساله در جوار مزار برادر شهیدش در قطعه ۵۰ گلزار شهدای تهران واقع در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

:: موضوعات مرتبط : خاطرات شهدا
:: برچسب ها : , ,
با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

No comments yet




.:: Powered By : Night Skin ::.
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها

تبلیغات رپورتاژ