چهل شاخص
40shakhes
چهل شهید شاخص
لوگو اسپانسر

شهید محمد صادق دارایی‎

نویسنده : کاملیا فارسی
سه شنبه, 23 فروردین 1401

روز سه شنبه به تاریخ ۱۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۱، در حرم مطهر رضوی در شهر مشهد، حادثه ای نگوار به وقوع پیوست. در این حادثه، یک شخص تکفیری با چاقو به سه روحانی حاضر در صحن حمله ور شده و هر سه را به شدت مجروح نموده است. حجت الاسلام محمد اصلانی در همان لحظات اولیه و در همان حیات صحن، شهید می شوند و آقایان روحانیون پاکدامن و محمد صادق دارایی، به بیمارستان منتقل می شوند. فرد ضرب هم پس از مجروح نمودن این سه روحانی، توسط زائرین و مردم دستگیر می شود و به مراجع مربوطه انتقال داده می شود که تاکنون هیچ اطلاعاتی در رابطه با هویت این شخص، منتشر نشده است. طلبه جوان محمد صادق دارایی در روز پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه، در اثر شدت ضربات وارده در بیمارستان به درجه رفیع شهادت رسید.

پیکر این شهید بزرگوار در کنار پیکر شهید اصلانی، دیگر قربانی این حادثه و در صحن مطهر رضوی به خاک سپرده شد. اما شهید محمد صادق دارایی که بود و چه فعالیت هایی انجام می داد؟

شهید محمد صادق دارایی که بود؟

شهید محمد صادق دارایی متولد ۱۳۷۵ در یکی از روستا‌های تربت جام بود. از این شهید بزرگوار دو فرزند دختر و پسر به یادگار باقی مانده است.

این طلبه شهید ۲۵ ساله کار‌های جهادی خود را از نوجوانی با حضور در طرح‌های مختلف با هدف خدمت به مردم به ویژه ساکنان مناطق محروم آغاز کرد و در سن ۱۸ سالگی به سرخس رفت تا فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی و تبلیغی خود را در این شهر انجام دهد.

شهید دارایی در ۲۰ سالگی به مشهد بازگشت و عمده برنامه‌های خود را در حوزه خدمت رسانی به مردم مناطق کم برخودار مشهد ادامه داد. کمک به تامین جهزیه زوج‌ها جوان، کمک به تامین بسته‌های معیشت برای خانواده‌های نیازمند، انجام فعالیت‌های تبلیغی، تشکیل گروه‌های جهادی برای مقابله با بیماری کرونا و بسیاری برنامه‌های دیگر از جمله خدماتی بوده است که این شهید جوان، در مسیر باز کردن گره مشکلات مردم، به انجام رسانید.

این شهید طلبه جوان که ارتباط نزدیکی با شهید اصلانی داشت، به تازگی به عنوان مسئول پهنه شهید آزموده در مناطق کم برخوردار مشهد انتخاب شده بود و فعالیت‌های تبلیغی و جهادی و خدمت رسانی خود را به مردم ارایه می‌کرد.

شهید دارایی همچنین امام جماعت مسجد طفلان مسلم در منطقه شهرک شهید رجایی مشهد بود و مدیریت مرکز نیکوکاری و خیریه صاحب الزمان و شهید جهاندیده را نیز برعهده داشت.

حجت‌الاسلام محمد صادق دارایی، در حادثه خونین روز سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در حرم مطهر رضوی بر اثر ضربات چاقوی یک تکفیری مضروب شد، اما تلاش پزشکان برای معالجه وی به سرانجام نرسید و این طلبه جوان عصر امروز پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه در بیمارستان شهید کامیاب مشهد به شهادت رسید.

دیدار با خانواده شهید دارایی

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در دیدار با خانواده شهید حجت الاسلام محمد صادق دارایی از شهدای حمله تروریستی حرم رضوی، افزود: در دورانی که نماینده مردم مشهد در مجلس بودم با فعالیت های جهادی این روحانی شهید که بسیار فعال و زحمت کش بودند، آشنا بودم.

معاون رییس جمهور با ابلاغ سلام آیت الله رئیسی به خانواده شهید دارایی گفت :خدمت به خانواده شهید را توفیق می دانیم و طبق قانون در این راه از انجام هرخدمتی دریغ نخواهد شد.

قاض زاده ضمن دلجویی از دختر دو ساله و پسر ۶ ساله شهید دارایی افزود: ما وظایفی نسبت به خانواده شهدا داریم و از همان ابتدا آقای رئیسی تاکید داشت که مسئله شهادت شهید دارایی به سرعت پیگیری شود.

همسر شهید دارایی نیز در این دیدار با بیان اینکه همسرم به شدت به کارهای فرهنگی علاقه مند بود و از طرفی از تجملات نیز پرهیز می کرد، گفت: فرزند ۶ ساله شهید آرزوی دیدار با رهبر معظم انقلاب را دارد.

عصر روز شنبه قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور با حضور در بیمارستان محل درمان حجت الاسلام محسن پاکدامن، ضمن پیگیری روند درمان این روحانی مجروح حادثه تروریستی حرم رضوی از وی عیادت کرد.

یک تروریست تکفیری روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم منور امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرد و آنان را به شدت مجروح کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفته بودند از فعالان جهادی و فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد بودند.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت‌الاسلام محمد اصلانی، که برادر ۲ شهید بود، در همان لحظات اولیه به شهادت رسید و حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند که سرانجام حجت الاسلام دارایی نیز عصر پنجشنبه بر اثر جراحات و صدمات وارده به شهادت رسید.

آیین تشییع حجت الاسلام اصلانی پنجشنبه ۱۸ فروردین با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار شد و آیین تشییع شهید دارایی نیز جمعه برگزار شد و  آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی، پس از نمازجمعه بر پیکر شهید دارایی نماز اقامه کرد. پیکر شهید دارایی، در کنار شهید اصلانی، دیگر شهید حادثه تروریستی حرم امام رضا (ع) و در جوار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی در سال ۱۳۷۳ به خاک سپرده شد. این مراسم با حضور پر شور مردم شهید پرور مشهد مقدس، خانواده شهدا و ایثارگران، روحانیان و طلاب، خادمان بارگاه رضوی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

واکنش های فعالان فضای مجازی در رابطه با شهادت محمد صادق دارایی

  •  سلام بر شهید بزرگ
    خوشا به حالت، چقدر پیش خدا عزیز بودی که خداوند همچین شهادتی را نصیبت کرد، در حرم امام رضا علیه السلام، در ماه مبارک رمضان با لبان تشنه، به یاد ارباب لب تشنه‌ات دعوت حق را لبیک گفتی و عاشقانه عند ربهم یرزقون شدی، شما را به حق بی‌بی دو عالم حضرت رقیه سلام الله علیها از خداوند بخواهید که شهادت روزی ما هم بشود.
    شادی روح همه شهدا صلوات.
  • لعنت بر کفار انشاالله در آینده نزدیک با زحمات سربازان امام زمان ( عج) شاهد نابودی تک تک آنها خواهیم بود باید در نطفه خفه شوند و هیچگونه رحمی به آنان نشود
  • روحت شادطلبه بزرگوار، وروح تمامی روحانیونی که شربت شهادت نوشیدند با آقا امام حسین محشور شود
:: موضوعات مرتبط : خاطرات شهدا
:: برچسب ها : ,
با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

No comments yet




.:: Powered By : Night Skin ::.
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها

تبلیغات رپورتاژ