چهل شاخص
40shakhes
چهل شهید شاخص
لوگو اسپانسر

زندگینامه شهید مدافع امنیت بسیجی علیرضا دریس‎

نویسنده : کاملیا فارسی
چهارشنبه, 11 اسفند 1400

کشور عزیزمان ایران دلاور مردانی دارد که در راه دفاع از کشورشان از نثار خون و جان خود ابایی ندارند. علیرضا دریس یکی از بزرگ مردانی است که در راه دفاع از امنیت کشورش به درجه رفیع شهادت رسید. این بسیجی دلاور، مورد اصابت گلوله اشرار قرار گرفت و به علت شدت جراحات وارده، قبل از رسیدن به بیمارستان درگذشت. شهید مدافع امنیت علیرضا دریس یکی از بسیجیان اهوازی مستقر در پایگاه مقاومت بسیج اباذر بود که توسط موتورسیکلت سوارانی مسلح و ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت. این اتفاق در شباهنگام روز ۳ اسفند سال ۱۴۰۰ روی داد و هنوز از جزییات این اتفاق صحبتی نشده است و اطلاعاتی در رابطه با علت این ماجرا بیان نشده است.

گویا شهید علیرضا دریس در حال تعقیب سارقین مسلح بوده است که از جانب آنها مورد اصابت گلوله قرار گرفته است اما هنوز صحت و سقم این خبر تایید نشده است.

با ما همراه باشید تا به بررسی ماجرای وقوع این حادثه بپردازیم.

علت شهادت

سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ علیرضا دریس یکی از بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج اباذر بندر امام خمینی (ره) استان خوزستان هنگام رانندگی خودروی مقاومت بسیج در خیابان ۱۷ شهریور شهرک مقداد توسط افراد مسلح ناشناس که به گفته برخی راکب یک موتورسیکلت بودند مورد اصابت گلوله جنگی قرار می گیرد و به شهادت می رسد.

پیگیری های خبرنگار ایلنا برای تشریح کامل ماجرا از سوی فرماندار و بخشدار بی نتیجه ماند ، ولی طبق برخی شنیده ها که یک احتمال است علیرضا دریس در تعقیب سارقین مسلح مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و پس از انتقال به درمانگاه راه زینب (س) به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت می رسد.

گفتنی است ، هنوز اخبار رسمی در این خصوص منتشر نشده و جزئیات آن مشخص نیست.

مراسم بزرگداشت

شامگاه چهارشنبه ۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ مراسم بزرگداشت بسیجی شهید علیرضا دریس با حضور پرشور مردم قدرشناس مردم بندر امام خمینی(ره) و مسئولان شهری در حسینیه انصار المهدی برگزار شد.

تشییع پیکر مطهر این شهید عزیز امروز بعدازظهر ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از حسینیه عاشقان ثارالله به سمت مسجد جامع شهر بر دستان مردم شهید پرور بندرامام خمینی (ره) تشییع و در قطعه شهدای بندرامام خمینی (ره) آرام می‌گیرد.

علیرضا دریس از بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج ابوذر شامگاه سه‌شنبه در راستای ادای فریضه دینی و الهی امر به معروف و نهی از منکر، مورد حمله اشرار مسلح در خیابان ۱۷ شهریور شهرک مقداد بندر امام خمینی(ره) قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان راه زینب(س) به دلیل شدت جراحات وارده ناشی از گلوله جنگی، به شهادت رسید.

دیدگاه کاربران

  • ناشناس
    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
    سلام منم دوست شهید هستم یکی از مخلص ترین پاک ترین آدم های روزگار بود ، همنشین آقا امیرالمومنین باشند
  • محمدرضا
    ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
    شهید علیرضا دریس ۴اسفند ماه شهید شدند نه ۳بهمن ماه
  • مجتبی
    ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
    سلام. من دوست آن شهید بزرگوار هستم.بامداد چهارشنبه تماسی با پایگاه بسیج مبنی بر سرقت مسلحانه ی موتور سیکلت گرفته میشه..شهید بزرگوار با همرزمان سریعا وارد عمل میشن…طی تعقیب و گریزی متاسفانه در حین ماموریت کمینی به ماشین بسیج زده میشه و شهید بزرگوار از ناحیه پهلو مورد اصابت گلوله قرار میگیره..
:: موضوعات مرتبط : خاطرات شهدا
:: برچسب ها : ,
با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  1. بهترین معلم مهربان ترین معلم بهترین مربی همیشه زنده است

    دیدگاه توسط علیرضا در تاریخ تیر ۱۲, ۱۴۰۱ و ساعت ۱۲:۴۴ ب٫ظ

  2. بهترین معلم مهربان ترین معلم بهترین مربی همیشه زنده است خاطره های زیادی باهاش دارند

    دیدگاه توسط علیرضا در تاریخ تیر ۱۲, ۱۴۰۱ و ساعت ۱۲:۴۵ ب٫ظ





.:: Powered By : Night Skin ::.
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها

تبلیغات رپورتاژ