چهل شاخص
40shakhes
چهل شهید شاخص
لوگو اسپانسر

ماجرای شهادت شهید مدافع وطن، رضا هدایتی

نویسنده : کاملیا فارسی
پنجشنبه, 20 آبان 1400

ماجرای شهید و شهادت هیچگاه در کشور ما پایانی ندارد …

هنوز هستند مادرانی که در داغ مرگ فرزندشان هم  می گریند و هم خوشنودند …

می گریند که عزیز دلبندشان، پاره جان و جگرشان را دیگر در آغوش نخواهند گرفت و خنداند که فرزندی قهرمان در دامان خود پرورانده اند و امانت خداوند را با درجه رفیع شهادت باز برگرداندند …

شهید رضا هدایتی، جوان بیست ساله ای که در نقطه مرزی سردشت با اشرار درگیر شد و به درجه رفیع شهادت رسید، تنها بیست سال داشت. مطمئناً رضا هم مانند هر جوانی آمال و آرزوهای بسیاری داشت که همه آنها توسط اشرار پرپر شد …

این سربازان از جان خود از نقاط مرزی کشورشان دفاع می نمایند و دست بیگانگان را از کشور عزیزمان کوتاه می کنند و مسلماً امنیت کشور عزیزمان ایران، مدیون خون این شهیدان گلگون کفن است.

برای خانواده این شهید عزیز از خداوند منان تقاضای صبر و آرامش داریم.

بیوگرافی شهید رضا هدایتی

شهید رضا هدایتی این سرباز وظیفه هنگ مرزی هنگامی که در منطقه «بلفت» در ۱۵ کیلومتری شهرستان سردشت

در حال نگهبانی و پایش نوار مرزی بود به دست اشرار مسلح به شهادت رسید

شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی و در ۱۰۰ کیلومتری مرز مشترک ایران و عراق قرار دارد

منطقه مرزی سردشت همواره جولانگاه اشرار و گروه های تروریستی است که قصد گذر از خط مرزی و ورود به کشور را دارند

پیکر مطهر این جوان برومند اسلام روز جمعه چهاردهم آبان ماه با حضور مسئولین و مردم شهید پرور شهر سردشت تشییع شد.

به گفته فرمانده سردشت پیکر شهید رضا هدایتی که تنها ۲۰ سال سن داشت پس از تشییع در شهر سردشت به زادگاهش شهرستان بندر انزلی انتقال داده خواهد شد.

سخنان فرمانده انتظامی گیلان

فرمانده انتظامی گیلان در این مراسم گفت : شهید رضا هدایتی در شهر سردشت و در راه مبارزه با اشرار در مرز ایران به شهادت رسید که این امر نشان دهنده وفاداری و اوج ولایتمداری جوانان این مرز و بوم است.

سردار عزیزالله ملکی با بیان اینکه نیروی انتظامی تا پای جان از آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کند گفت : مرزبانان و سربازان غیور نیروی انتظامی در مرز‌های کشور تا پای جان از اراضی جمهوری اسلامی دفاع و اجازه به مخاطره افتادن امنیت جامعه را به کسی نمی‌دهد.

وی نیروی انتظامی را مهد شهیدان دلاور در تاریخ جمهوری اسلامی دانست و افزود : نیروی انتظامی در گیلان ۴۵۴ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است و قطعا شهید رضا هدایتی آخرین شهید در گیلان نخواهد بود.

فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر نقش شهدا در استحکام جمهوری اسلامی تصریح کرد : بخش اعظمی از شهدای مدافعان امنیت و حرم از جوانانی هستند که دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی را ندیدند، ولی با تبعیت از امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و شهدا با خون‌های پاک خود باعث سربلندی جمهوری اسلامی شدند.

 شهید رضا هدایتی بامداد روز جمعه بان ۱۶ آبان ۱۴۰۰، در راه مبارزه با اشرار در منطقه عملیاتی سردشت استان آذربایجان غربی به درجع رفیع شهادت نائل آمد.

سخن پایانی

این سرباز امام زمان، در راه دفاع از خاک کشورش، جانش را هدیه نمود. اکنون وظیفه همه ماست که با سیانت از سرمایه های ملی و فرهنگی کشورمان، از نام و فرهنگ اصیلمان نگه داری و پشتیبانی کنیم.

:: موضوعات مرتبط : خاطرات شهدا
:: برچسب ها : ,
با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

No comments yet




.:: Powered By : Night Skin ::.
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها

تبلیغات رپورتاژ