چهل شاخص
40shakhes
چهل شهید شاخص
لوگو اسپانسر

عکس و بیوگرافی شهید مدافع وطن محمد مهدی وکیلی

نویسنده : کاملیا فارسی
شنبه, 6 اسفند 1401

شهادت واژه ای است که آشنای دیرین ما است. در طول هشت سال دفاع مقدس، شهیدان بسیاری را در راه دفاع از مرزهای این سرزمین اهدا نمودیم ، اما شهید و شهادت شهادت محدود به همان دوران نماند.

در این روزهایی که کشور ما در امنیت و آرامش است، هستند افرادی که سعی می کنند تا این امنیت را از بین ببرند و با شرارت جوانهای این سرزمین را آلوده نمایند.و اما بازهم هستند مردان و زنانی که در راه دفاع از وطنم و امنیت آن باز هم بدون لحظه ای درنگ و تعلل جان خود را فدا می نمایند و به شهدای امنیت و شهدای مدافع وطن تبدیل می شوند.

امروز در نظر داریم تا یکی از این شهدای مدافع وطن را به شما معرفی نماییم. شهیدی که در هنگام تولد تنها ۲۲ سال سن داشت و می تواند از جوانترین شهدای مدافع وطن باشد.

شهید مدافع وطن استوار دوم محمدمهدی وکیلی از ماموران مبارزه با مواد مخدر بود که در شهرستان چهارباغ به خدمت مشغول بود. محمد مهدی وکیلی در تاریخ یک اسفند ماه طی عملیات تعقیب و گریز فروشندگان مواد مخدر ، مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و شربت شهادت را نوشید و به درجه رفیع شهادت نایل شد.

با ما همراه باشید تا بیوگرافی مختصری از این شهید جوان و جزییات شهادت او را بدانید.

بیوگرافی مختصری از محمد مهدی وکیلی

شهید محمدمهدی وکیلی
فرزند داوود
متولد ۱۳۷۹/۱۰/۲۵
محل تولد : کرج
تاریخ شهادت : ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
محل شهادت : شهرستان چهارباغ البرز
مذهب : شیعه
علت شهادت : مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر
عامل شهادت : گلوله قاچاقچیان موادمخدر
شرح علت شهادت : شهید مدافع وطن محمدمهدی وکیلی متولد سال ۱۳۷۹ کرج و پرسنل کادر اداره مبارزه با موادمخدر شهرستان چهارباغ، مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۱ در عملیات دستگیری قاچاقچیان مسلح مواد مخدر در شهرستان چهار باغ براثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

دلیل شهادت گروهبان یکم محمدمهدی وکیلی چیست؟

فرماندار شهرستان چهارباغ از درگیری ماموران انتظامی با قاچاقچیان مسلح مواد افیونی و شهادت یکی از مأموران مبارزه با موادمخدر این شهرستان خبر داد.

داوود جعفری روز سه شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهارکرد: شب گذشته ماموران انتظامی چهارباغ در راستای مبارزه با قاچاق موادمخدر با قاچاقچیان مسلح درگیر شدند که در این درگیری گروهبان یکم محمدمهدی وکیلی از پرسنل این یگان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی شهادت این پلیس جان بر کف را به مردم چهارباغ و خانواده شهیدپرور وی تبریک و تسلیت گفت.

وداع با شهید محمد مهدی وکیلی

آیین وداع با پیکرمطهر شهید امنیت، محمد مهدی وکیلی در معراج شهدای بیلقان استان البرز برگزار شد، این شهید والامقام اول اسفند در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر و حین انجام ماموریت در شهرستان چهارباغ براثر اصابت گلوله به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

آیین تشییع و تدفین این شهید والامقام پنجشنبه ۴ اسفند، ساعت ۱۰ صبح از مقابل منزل شهید واقع در رزکان، واریانشهر، بلوار امیر کبیر خیابان بهارستان کوچه سنبل ۶ تا گلزار شهدای رزکان برگزار می شود.

این شهید متولد سال ۱۳۷۹ در کرج بود.

چهار باغ کجاست ؟

شهرستان چهارباغ  یکی از مناطق معروف و محبوب استان البرز می باشد کد در شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد. چهارباغ به دلیل آب و هوای مناسب دارای باغ و باغچه های فراوانی می باشد که باعث شناخته شدن چهارباغ کرج شده است.

از نظر فاصله زمانی تا تهران از کردان بسیار نزدیکتر بوده و حتی دارای قیمتهای مناسبتری نبز می باشد .

جمعیت چهار باغ در سال ۱۳۸۵، برابر با ۵۶۱۸ نفر بوده‌است. ولی با پیوستن دو روستای پرجمعیت مهدی‌آباد و ملک‌آباد (دو روستا با ۴۰هزار نفر جمعیت) به این شهر در سال ۱۳۸۷ و مهاجرپذیری جمعیت آن به حدود ۶۵ هزار نفر رسید.

شهر چهار باغ از شمال محدود به اتوبان تهران- قزوین از شمال شرقی محدود به خیابان صنعتکاران (مرز مشترک با کمالشهر کرج) از سمت جنوب شرقی به خط راه آهن و جاده قزلحصار و از سمت جنوب محدود به دکل‌های فشار قوی انتهای چهارباغ و از سمت جنوب غرب محدود به خیابان خراسان (روستایقوهه) و خط راه آهن و از سمت شمال غرب محدود به خیابان تک‌ماکارون (مرز مشترک با بخش مرکزی) می‌باشد.

شهید به چه کسی می گویند؟

شهید به معنای گواه و حاضر بوده و درجات مختلفی دارد. بدین ترتیب که خداوند، پیامبران، ملائکه، افرادی که در راه خدا کشته شده­اند و نیز تمام مؤمنان، در سلسله مراتب درجات شهادت قرار دارند. البته واژه مقدس “شهید” را نمی­توان برای تمام اشخاصی که بدون انگیزه الاهی و تنها برای دفاع از کشور خود و یا حتی ناخواسته و بی­دلیل کشته شده­اند، بکار برد. معیار تفاوت و درجه­بندی شهدا نیز، تنها زمان شهادت آنان نیست، بلکه عوامل مهم­تری؛ مانند بصیرت، خلوص نیت، میزان فداکاری، تحمل مشکلات و … می­تواند در این امر تأثیر گذار باشد که بر این اساس، خداوند هر شهیدی را صرف نظر از زمان شهادت به پاداش مناسب خود خواهد رساند.

:: موضوعات مرتبط : خاطرات شهدا
:: برچسب ها : , ,
با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

No comments yet




.:: Powered By : Night Skin ::.
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها

تبلیغات رپورتاژ