چهل شاخص
40shakhes
چهل شهید شاخص
لوگو اسپانسر

عکس و بیوگرافی شهید داوود جاودانیان

نویسنده : کاملیا فارسی
دوشنبه, 17 بهمن 1401

شهدا یکی از بزرگترین سرمایه های کشور بزرگ ما ایران هستند. شهید مرد و زنی است که در راه دفاع از دین و میهن خود به پا خواسته و از تقدیم جان و خون خود ابایی ندارد. این افراد فضای پر از مهر و محبت و دوستی خانواده خود را ترک می کنند و برای دفاع از کیان مملکت، شرایط سخت و طاقت فرسا را به جان می خرند.

شهدای ما، تنها محدود به شهیدان هشت سال دفاع مقدس نیست، بلکه هر روز و هر شب، مردان و زنانی آزاده در راه دفاع از امنیت، از حرم و … جان خود را از دست داده و به درجه رفیع شهادت نایل می شوند.

یکی از بزرگترین شهدایی که سرزمین ما برای حفظ امنیت خود، به آنها نیازمند است، شهدای مدافع امنیت هستند. شهیدان نیرون انتظامی، بسیجیان، شهدای سپاه پاسداران و … که همه در راه حفظ امنیت من و شما، تلاش می کنند و در نهایت با فدا نمودن جان خود، وظیفه شان را به بهترین نحو ممکن به انجام می رسانند.

متاسفانه در این روزها، خبر شهادت یک بسیجی در ارتفاعات شمال غرب کشور، دل و جان ما را به عزا نشانده است. بسیجی شهید داوود جاودانیان که از گردان امام حسین (ع)، تیپ ۴۸ فتح استان کهگلیلویه و بویر احد که در روز ۱۴ بهمن ماه سال ۱۴۰۱، در ارتفاعات ارومیه، به علت شرما و برودت هوا، دچار یخ زدگی شد و جان خود را از دست داد.

پیکر این شهید بزرگوار در شهر زادگاهش یعنی یاسوج تشییع شد. با پیگیری جزییات این حادثه و مراسم تشییع این شهید، همراه ما باشید.

جزئیات نحوه شهادت «داوود جاودانیان» در ارتفاعات شمال غرب

جلسه هماهنگی تشییع شهید بسیجی تیپ ۴۸فتح استان کهگیلویه و بویراحمد «داوود جاودانیان» که در ارتفاعات شمال غرب در حین ماموریت به درجه رفیع شهادت نائل آمد،با حضور سرهنگ قلی پور جانشین تیپ ۴۸فتح استان ،و شورای اداری شهرستان بهمئی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام صلواتی امام جمعه لیکک گفت:مردم این منطقه مردمی با اصالت مشخص و ولایی هستند که در همه ابعاد نظام حضور داشتند و سابقه پر افتخاری دارند و این شهید آخرین و اولین شهید این منطقه نخواهد بود .

وی در ادامه گفت:شهدا با مرگ های تاجرانه به سوی خدا شتافتند و برای این شهرستان عامل مهم ایجاد فضای رنگ خدایی و همدلی است و رسالت همه ما است که آنچه در توان داریم برای این امر مقدس به ویژه پاسداری از این انقلاب مجاهدانه در این عرصه پا گذاشت.

صلواتی اظهار داشت:این شهید در بهشت جاودان خواهد بود و البته یک وظیفه به گردن همه ما به عنوان راه شهدا گذاشته و بایست همه عزیزان برادرانه و مومنانه و از جهتی کریمانه همکاری کنین تا بتوان برگ دیگری از افتخار این مردم برای انقلاب به نمایش گذاشته شود.

در ادامه این جلسه سرهنگ قلی پور جانشین تیپ ۴۸فتح استان در این جلسه ضمن تبریک و تسلیت شهادت بسیجی شهرستان بهمئی گفت:امام خمینی در خصوص ویژگی های سپاه فرمود،ای کاش من یک پاسدار بودم چراکه اگر سپاه نبود کشورها نبود.

وی ادامه داد:شب گذشته در شمال غرب کشور بسیجی سرافراز «داوود جاودانیان » ازشهرستان بهمئی در آن منطقه و در مأموریت حضور داشت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد و این برگ زرین دیگری برای ایران اسلامی به ویژه این شهرستان است.

وی در ادامه گفت:در شمال غرب بخشی از مرزبانها و نیروها پاسدار هستند و برخی دیگر بسیجی و از بدنه مجموعه سپاه است که از مرز جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند.

وی در ادامه بیان کرد :در فصل زمستان در برخی از این مناطق ارتفاع برف بالغ بر ۱۰متر می‌رسد و این بسیجیان در کنار پاسداران و در آن مناطق مرزی پاسداری می کنند.

سرهنگ قلی پور در خصوص حادثه شب گذشته که منجر به شهادت بسیجی سرافراز در منطقه شمال غرب شد گفت:در شب گذشته و در هنگام تغییر شیفت نیروهای مرزبان در ارتفاعات با شرایط بسیار سختی مواجه می شوند که باد شدید همراه با بوران و برف و مه شدید همراه با برف شدید باعث شد که ۱۵نفر از مرزبانان عزیز ما در این شرایط گرفتار شوند.

وی ادامه داد: یگان امداد و پشتیبانی با تماس و ارتباطات به سمت این نیروها رفتند و با تشخیص مسیر و با سختی فراوان این نیروها را پیدا می کنند و پس از ۱۱ساعت پیاده روی در این شرایط سخت با انتقال این نیروها ۱۴نفر از این نیروها را احیاء می کنند و اما متاسفانه حال شهید جاودانیان مساعد نبود.

جانشین تیپ ۴۸ بیان کرد:شهید با سختی فراوان به آمبولانس رسانده شده و در حال انتقال به شهر «میرآباد» قرار گرفت اما به دلیل شرایط وخیم ایشان تقدیر بر این بود به درجه رفیع شهادت نائل گردد.

وی در ادامه گفت:پیکر مطهر این شهید امشب از ارومیه به شیراز منتقل خواهد شد و بعد به مرکز استان،شهر یاسوج انتقال خواهد شد و در روز یکشنبه صبح مراسم باشکوه با حضور مردم برگزار خواهد شد تا بتوان قدردان زحمات و فداکاری این شهید باشیم.

در پایان سرهنگ قلی پور جانشین تیپ ۴۸ سپاه فتح در خصوص تشییع شهید در شهرستان بهمئی گفت:پیکر مطهر شهید سرافراز «داوود جاودانیان » در روز دوشنبه صبح،در روستای زادگاه این شهید(روستای کت) تشییع خواهد شد.

تشییع پیکر شهید

پیکر پاک و مطهر بسیجی شهید داوود جاودانیان با حضور پرشور مردم شهر یاسوج و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد از مقابل کنگره سرداران و شهدای استان تا گلزار مطهر شهدای شهر یاسوج تشییع شد.

پیکر مطهر بسیجی شهید داوود جاودانیان که در مرزهای شمال غرب کشور حین مرزبانی از سرحدات میهن اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمد، بر دستان مردم شهیدپرور و انقلابی شهر یاسوج تشییع شد.

این مراسم با دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با شکوه تمام برگزار و اقشار مختلف مردم از میدان امام حسین (ع) تا گلزار معطر شهدای یاسوج پیکر مطهر شهید مدافع امنیت را تشییع کردند.

در ادامه آئین «میهمانی لاله ها و همایش پدران آسمانی» با محوریت شهید مدافع امنیت بسیجی «داوود جاودانیان» در جوار گلزار شهدای یاسوج با حضور مسئولین ارشد اجرایی استان، خانواده های معظم شهدا و آحاد مختلف مردم برگزار و سپس پیکر مطهر شهید جهت تشییع و تدفین به زادگاهش شهرستان بهمئی انتقال یافت.

مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید والامقام روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه سال ۱۴۰۱، از ساعت ۹ در شهر لیکک به سمت روستای کت شهرستان بهمئی برگزار می‌شود.

شهید جاودانیان اهل روستای کت از توابع شهرستان بهمئی است.

:: موضوعات مرتبط : خاطرات شهدا
:: برچسب ها : , ,
با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

No comments yet




.:: Powered By : Night Skin ::.
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها

تبلیغات رپورتاژ