چهل شاخص
40shakhes
چهل شهید شاخص
لوگو اسپانسر

زندگی شهید شوشتری در «نیمه پنهان ماه»

نویسنده : admin
یکشنبه, 23 آذر 1393

زندگی شهید شوشتری در «نیمه پنهان ماه»
شهیدی که امام شفاعتش را بر عهده گرفت
«نیمه پنهان ماه» این هفته به زندگی شهید نورعلی شوشتری از فرماندهان سپاه پاسداران می پردازد.
به گزارش خبرگزاری نسیم؛با وقوع عملیات مرصاد به توصیه مقام معظم رهبری مسئولیت این عملیات غرور آفرین را بر عهده گرفت و به نقل از شهید صیاد شیرازی فرماندهی خوبی از خود به نمایش گذاشت تا جایی که در تماس مرحوم حاج سید احمد خمینی با وی و ابلاغ گزارش پیشرفت عملیات توسط آن مرحوم به امام خمینی (ره)، حضرت امام خطاب به سردار شوشتری می فرمایند: «در این دنیا که نمی توانم کاری بکنم اگر آبرویی داشته باشم در آن دنیا قطعاً شما را شفاعت خواهم کرد».
سردار سرتیپ پاسدار نور علی شوشتری متولد سال ۱۳۲۷ در روستای سر ولایت نیشابور است؛ وی از فرماندهان پر افتخار و یارگاران نامدار دوران دفاع مقدس بوده و افتخار همرزمی شهیدان بزرگواری همچون شهید باکری و شهید برونسی را در کارنامه خود داشت.
از جمله مسئولیت هایی که بر عهده گرفت می توان به فرماندهی لشگر ۵ قرارگاه نجف، قرارگاه حمزه و جانشینی فرمانده نیروی زمینی سپاه اشاره کرد و سرانجام هم در راه انجام وظیفه و خدمت به اسلام و انقلاب، و در سمت فرماندهی قرارگاه قدس زاهدان، صبح یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ در پی یک حادثه تروریستی و انفجار در همایش وحدت اقوام و مذاهب سیستان و بلوچستان که با شرکت عشایر بلوچ در منطقهٔ پیشین جریان داشت، به درجه رفیع شهادت نائل شد.
او به کار فرهنگی و سازندگی اعتقاد داشت و برای منطقه سیستان و بلوچستان، راه‌ حل نظامی قائل نبود. حضور وی در کارهای فرهنگی باعث نزدیکی و همدلی عشایر و مردم بلوچستان با او شده بود.
«نیمه پنهان ماه» که عنوان مجموعه ای گفت وگو محور و مستند از شبکه افق سیماست، هر هفته به سراغ همسر و خانواده یکی از شهدای انقلاب می رود و زوایای پنهان شخصیت فردی و اجتماعی آنها را از زبان همسرانشان جویا می شود.
این هفته زندگی شهید نورعلی شوشتری در نیمه پنهان ماه روایت خواهد شد؛ این مجموعه به کارگردانی یاسر انتظامی و تهیه کنندگی امیر بنان، این هفته ساعت ۱۹ روز چهارشنبه ۱۹آذر و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۷ از شبکه افق پخش می شود.

:: موضوعات مرتبط : خاطرات شهدا
:: برچسب ها : , , , , ,
با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

No comments yet




.:: Powered By : Night Skin ::.
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها

تبلیغات رپورتاژ