چهل شاخص
40shakhes
چهل شهید شاخص
لوگو اسپانسر

زندگینامه شهید اسماعیل چراغی مدافع امنیت

نویسنده : کاملیا فارسی
شنبه, 3 دی 1401

شهدا بزرگترین سرمایه های کشور ما هستند. آنها در راه دفاع از امنیت کشور، خود و خانواده خود را فدا می نمایند. شهیدان انقلاب اسلامی، تنها محدود به دوران هشت سال دفاع مقدس نیستند. بلکه دفاع از امنیت و وطن هم شهدایی دارد که تعدادشان نامحدود اما نامشان آشنا و جاوید است. هر روز از گوشه و کنار کشورمان می شنویم که یک مدافع امنیت یا یک مدافع وطن، در راه حفط آرامش و امنیت ما به شهادت رسیده است.

از تاریخ شهریور سال ۱۴۰۱، و در پی مرگ مشکوک دختری جوان و ۲۱ ساله به نام مهسا امینی در گشت ارشاد،در کشور ما اعتراضاتی روی داد. این اعتراضات به صورتی خیابانی و در تمامی شهرها انجام می شد. اما متاسفانه در برخی مناطق این اعتراضات با دخالت دشمنان ایران و اسلام، به شکل آشوب و اغتشاش در آمد و در پی آن تعدادی از جوانان ایرانی، هم در میان معترضان و هم در میان نیروهای مدافع امنیت به قتل رسیدند.

در تاریخ ۲۶ آبان ماه سال ۱۴۰۱، در منطقه زرین شهر اصفهان در محله خانه اصفهان، سرهنگ اسماعیل چراغی از سوی تروریست ها مورد حمله قرار گرفت و با اصابت گلوله جنگی به شهادت رسید.

این سرهنگ شهید، از ناحیه پهلوی راست هدف گلوله قرار گرفت که به بیمارستان منتقل شد، اما متاسفانه به علت شدت جراحات وارده در گذشت. لازم به ذکر است که در مجرای این حمله، دوتن از اعضای بسیج به نام های محمد حسین کریمی ۳۰ ساله و محسن حمیدی ۵۴ ساله همه در همان شب به شهادت رسیدند.

اسماعیل چراغی متولد سال ۱۳۶۰ بود و دو فرزند از او به یادگار مانده است که فیلم وداع دخترش با پیکر پدر شهیدش هم در تلویزین پخش شد و هم در شبکه های اجتماعی دست به دست شد. این فیلم می تواند روح هر انسان آزاده ای را به درد آورد و به نظر می رسد که هرچند همه ما دل آزرده مرگ این شهید مدافع امنیت کشورمان هستیم، اما پخش آن از تلویزیون که مخاطب عام دارد چندان کار درست و معقولانه ای نبوده است.

همچنین از سوی برنامه خودمانی که از اخبار ساعت بیست و سی پخش می شود، هم خبرنگاران به خانه سرهنگ شهید اسماعیل چراغی رفتند و با خانواده ایشان به گفت و گو پرداختند. و ضمن عرض تسلیت برای آنان آرزوی صبر و آرامش نمودند.

زندگینامه شهید اسماعیل چراغی

  • شهید اسماعیل چراغی
  • فرزند احمد
  • متولد ۱۳۶۰/۰۸/۰۷
  • محل تولد : زرین شهر
  • تاریخ شهادت : ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
  • محل شهادت : اصفهان
  • مذهب : شیعه
  • علت شهادت : مبارزه با اغتشاشگران
  • عامل شهادت : گلوله معاندین نظام
  • شرح علت شهادت : شهید مدافع وطن اسماعیل چراغی متولد سال ۱۳۶۰ شهرستان زرین شهرو فرمانده گردان رزم یگان ویژه اصفهان در مأموریت تأمین امنیت شهروندان در آشوب های خیابانی براثر اصابت گلوله معاندین نظام به شهادت رسید.

علت شهادت سرهنگ اسماعیل چراغی

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یکی از مدافعان امنیت مردم در یگان ویژه پلیس اصفهان، سرهنگ اسماعیل چراغی بر اثر شدت جراحات وارده از حادثه تروریستی شب گذشته شهر اصفهان به درجع رفیع شهادت نائل آمد.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از شهادت سرهنگ اسماعیل چراغی، یکی از مدافعان امنیت مردم در یگان ویژه پلیس، بر اثر جراحات حادثه تروریستی شب گذشته شهر اصفهان خبر داد، که به این ترتیب آمار شهدای حادثه تروریستی شب گذشته در این شهر به ۳ نفر رسید.

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یکی از مدافعان امنیت مردم در یگان ویژه پلیس اصفهان، سرهنگ اسماعیل چراغی بر اثر شدت جراحات وارده از حادثه تروریستی شب گذشته شهر اصفهان به درجع رفیع شهادت نائل آمد.

در اطلاعیه‌ای که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان صادر شده، آمده است: یکی از مأموران جان برکف یگان ویژه پلیس استان اصفهان سرهنگ اسماعیل چراغی که در حادثه تروریستی شب گذشته شهر اصفهان مجروح شده بود با وجود تلاش پزشکان ساعاتی پیش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در این اطلاعیه ضمن تسلیت شهادت این مدافع امنیت به خانواده داغدار وی، مردم شهید پرور و همیشه درصحنه و همکاران رشید و سلحشور وی در یگان ویژه فراجا اعلام شده که مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید گرانقدر متعاقباً اعلام می‌شود.

در پایان این اطلاعیه به ویژگی‌های اخلاقی و خدمات شایان سرهنگ چراغی در مأموریت تأمین امنیت زائران اربعین حسینی سال جاری در مرز شلمچه، خدمت‌رسانی وی به مردم در مواقع بحرانی همچون سیل، زلزله و همچنین شیوع ویروس کرونا و ارسال بسته‌های معیشتی به خانواده‌های آسیب دیده و فعالیت‌های جهادی در راستای حفاظت از امنیت مردم اشاره شده و آمده است: شهادت این مأمور پلیس نشان داد که حافظان امنیت مقتدرانه در صحنه ایستاده و همواره سینه خود را برای دفاع از مردم سپر می‌کنند.

به گزارش ایسنا، علاوه بر سرهنگ چراغی، دو تن دیگر از حافظان امنیت شهر اصفهان به نام‌های محمدحسین کریمی و محسن حمیدی در حادثه تروریستی شب گذشته در ملک‌شهر اصفهان به شهادت رسیدند.

شامگاه چهارشنبه، ۲۵ آبان‌ماه در اثر حمله به نیروهای امنیتی در ملک شهر اصفهان، دو نفر از نیروهای حافظ امنیت به‌نام‌های محمدحسین کریمی و محسن حمیدی به شهادت رسیدند و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند.

پیکر شهید «اسماعیل چراغی» در زرین‌شهر تشییع و تدفین می‌شود

فرماندار شهرستان لنجان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیکر شهید مدافع امنیت «سرهنگ اسماعیل چراغی» از ساعت ۱۴:۳۰ امروز _یکشنبه بیست‌ونهم آبان‌ماه_ از میدان انقلاب زرین‌شهر به سمت گلستان شهدا تشییع و در جوار شهدای هشت سال دفاع مقدس به خاک سپرده خواهد شد.

حمیدرضا محمدی‌فشارکی در گفت‌گو با خبرنگاران، شهدای مدافع امنیت را ستون‌های محکم اقتدار و امنیت کشور خواند و اظهار کرد: شهدای مدافع امنیت نماد حقیقی شجاعت و ایثار هستند زیرا در مظلومیت جان خود را نثار امنیت و استقلال ایران کردند و به شهادت رسیدند.

فرماندار شهرستان لنجان شهدای امنیت را یکی از مظلوم‌ترین شهدای انقلاب عنوان کرد و گفت: شامگاه چهارشنبه _بیست‌وپنجم آبان‌ماه_ سرهنگ اسماعیل چراغی که در محله خانه اصفهان، برای برقراری نظم و امنیت حضور داشت از سوی تروریست‌ها هدف اصابت گلوله جنگی قرار گرفت و در نهایت به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته پیکر شهید مدافع امنیت “سرهنگ اسماعیل چراغی” از ساعت ۱۴:۳۰  _یکشنبه بیست‌ونهم آبان‌ماه_ از میدان انقلاب زرین‌شهر به سمت گلستان شهدا تشییع و در جوار شهدای هشت سال دفاع مقدس به خاک سپرده خواهد شد.

 

:: موضوعات مرتبط : خاطرات شهدا
:: برچسب ها : ,
با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

No comments yet




.:: Powered By : Night Skin ::.
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها

تبلیغات رپورتاژ