چهل شاخص
40shakhes
چهل شهید شاخص
لوگو اسپانسر

تلفظ غلط هنگام خواندن نماز چه احکامی دارد؟

نویسنده : کاملیا فارسی
چهارشنبه, 2 بهمن 1398
احکام تلفظ نماز

در ادامه در خصوص جزئیات احکام تلفظ غلط در هنگام خواندن نماز و بیان اشتباه کلام نماز خواهیم گفت و نظر فقهای دینی را در این خصوص مشاهده می کنیم.

تلفظ غلط بر مبنای فتوای علمای دینی و مراجع اگر عمدی باشد سبب ابصال نماز می شود اما در صورت سهوی بودن حکم آن چیست؟ با ما در ادامه همراه باشید.

تلفظ اشتباه حمد و سوره باعث ابطال نماز می شود و اگر سهوا تلفظ درست ادا نشود، نماز قبول است و صحیح خواهد بود.

برای هر انسانی که مکلف است، واجب است که تلفظ صحیح نماز را بیاموزد و بنا بر فتوای بسیاری از فقها، تلفظ ناصحیح به طور عمد، باعث ابطال نماز می‌شود.

حجت الاسلام محمدحسین فلاح زاده، عضو بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری حکم تلفظ نماز را اینگونه بیان می‌کند:«بر اساس فتوای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و بسیاری از فقهای دیگر، اگر فردی تلفظ را به عمد اشتباه بخواند، نماز او باطل است و بایستی قضاء آن را بجا آورد و اگر سهواً اشتباه خوانده شود، نماز او صحیح است و نیازی به اداء قضاء ندارد بلکه باید تلفظ خود را تصحیح نماید و نماز‌های بعدی را با تلفظ صحیح بخواند.»

هم‌چنین لازم به ذکر است که در نماز های صبح، مغرب و عشاء بر مردان واجب است تا حمد و سوره را بلند بخوانند و اگر سهوا و یا از روی عدم اطلاع آهسته خوانده شود، نماز صحیح است، ولی اگر از روی عمد باشد نماز باطل است، و برای نمازهای قضاء نیز باید به همین صورت اداء شود.

:: موضوعات مرتبط : احکام
:: برچسب ها : , , , ,
با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

No comments yet




.:: Powered By : Night Skin ::.
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها

تبلیغات رپورتاژ