چهل شاخص
40shakhes
چهل شهید شاخص
لوگو اسپانسر

زندگینامه شهید عارف فرزانی

نویسنده : admin
چهارشنبه, 9 مهر 1393
زندگینامه شهید عارف فرزانی

شهید عارف فرزانی ، فرزند آذر و کلثوم خورشیدی ، در ۱۱ شهریور ۱۳۳۹ در مهربان ، استان آذربایجان شرقی ، به دنیا آمد. پدر و مادر وی اصالتاً اهل مهربان ، از شهرهای آذربایجان شرقی،بودند .با تولد عارف پدر وی اسم او را از قرآن انتخاب کرد . عارف تحصیلات خود را تا پایان دوره ابتدایی به پایان برد ، سپس در نزد پدر بزرگش ، حاج حسین ،در بازار آهنگران تهران به کار نایلون زنی مشغول گردید .

فرزانی در بحبوحه مبارزات مردمی برای پیروزی انقلاب اسلامی با وجود سن کم در تظاهرات و راهپیماییها حضورمی یافت . در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ، در جریان تسخیر پادگان جی توسط مردم در کنار مردم بود .او در همان ایام در پادگان حر تهران مشغول گذراندن دوره خدمت سربازی بود.

فرزانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عضویت در بسیج مسجد حجت ،واقع در خیابان حسام الدین ، فعالیتهای انقلابی و فرهنگی اش را در آن مسجد متمرکز ساخت . همان ایام به صورت قراردادی به استخدام شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه در آمد .وی در ۹ بهمن ۱۳۶۱ از بسیج پایگاه مقداد،واقع در میدان جمهوری ،به جبهه های نبرد اعزام شد و پس از چند ماه حضور مؤثر در خطوط مقدم سرانجام در ۲۴ فروردین ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی ابو غریب بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه سر به شهادت رسید .پیکرش پس از انتقال به تهران در قطعه ۲۸ بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

گفته اند وی انسانی مذهبی و با ایمان بود و همواره به رعایت اصول و موازین اسلامی و اخلاقی تأکید می کرد  و حفظ حجاب اسلامی را نیز ضروری می دانست .

هم اکنون خانواده وی در خیابان حسام الدین تهران زندگی می کنند . پدر شهید هم از دنیا رفته است

:: موضوعات مرتبط : خاطرات شهدا
:: برچسب ها : , , , ,
با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  1. سلام ازشماخیلی خیلی سپاسگزارم چندین سال است عکس این شهیدعزیزرامن بارهادرجاهای زیادی دیده بودم عکس این شهید همیشه حال منو دگرگون میکنه نمیتونم توصیفش کنم چیزی روتوی این عکس میبینم که خیلی خاصه ممنونم ازشما ازمطالب زیبای شما اگربرایتان مقدوربودبه من حقیر مرحمت کنیدمطالب بیشتری از این شهیدگرامی برایم ارسال کنید نسبت به این شهیدحس غریبی دارم بااین حال که تاکنون ایشان رانمیشناختم موفق باشید

    دیدگاه توسط محمد در تاریخ آذر ۲۷, ۱۳۹۴ و ساعت ۵:۴۱ ق٫ظ





.:: Powered By : Night Skin ::.
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها

تبلیغات رپورتاژ