چهل شاخص
40shakhes
چهل شهید شاخص
لوگو اسپانسر

آیا سحر و جادو کردن حقیقت دارد؟

نویسنده : admin
چهارشنبه, 3 مرداد 1397
آیا سحر و جادو کردن حقیقت دارد؟

احتمالا شما تا به حال چیزهایی درباره سحر و جادو شنیده اید؛ اینکه با سحر باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی افراد شده اند یا مثلا اخباری به گوشتان رسیده که فلان فرد که مدعی توانایی سحر و جادو بوده و بدین وسیله مردم را فریب می داده، توسط پلیس دستگیر شده است.

خب حالا مهم ترین سؤال در مواجهه با این شنیده ها و اخبار این است که بدانیم اساسا چیزی به نام سحر و جادو حقیقت دارد یا خیر؟ نکته بعدی هم این است که ما به عنوان یک مسلمان بدانیم که نظر دین ما در این زمینه چیست و احکام شرعی درباره سحر و جادو و یادگیری آن چه می گوید؟

سوال :

در آموزه های دینی ما سحر و جادو تا چه اندازه صحت دارد؟ اگر توسط افراد مجرب انجام شود چطور؟ مثلا” بخت یا زبان کسی را می بندند یا کار هایی از این دست. .

پاسخ :

سحر یک علم است و این مسئله بر اساس آیات قرانی صحت دارد آیات ۱۰۲ و ۱۰۳ سوره بقره به این امر اشاره دارد که در عصری که سحر رایج بوده است خدا دو ملک را به نامهای هاروت و ماروت جهت تعلیم ابطال سحر میان مردم فرستاد ،بنابر این سحر و جادو از امورى است که واقعیت دارد البته یادگیرى و یاددادن آن حرام است.

 

شایان ذکر است: گرچه سحر و جادو واقعیت دارد چنین نیست که هر کس ادعا کند ادعاى او پذیرفته باشد. اکثر کسانى که به این امور مى‏ پردازند کلاه بردارانى هستند که از این طریق قصد اخاذى و پر کردن جیب خود را دارند. لذا همان گونه که هر کسى نمى‏تواند ادعاى طبابت کند سحر کردن نیز کار هر کس نیست ولى اگر بر فرض موردى پیدا شد که سحرى در کار بود راه‏هایى براى بطلان آن وجود دارد:

۱- استعاذه به خداوند و خواندن سوره‏ هاى فلق و ناس.

۲- خواندن و نوشتن آیات ۷۵ تا ۸۲ سوره یونس.

۳- دعا وتضرع به درگاه خداوند.

۴- درخواست دعا از اولیاى واقعى خداوند. در مورد دعا نویسى اکثر دعا نویس‏ها شیادانى حرفه‏اى هستند. اگر کسى خواهان دعاست باید با زبان خویش و با کمال توجه به مفاهیم و مضامین آن به درگاه خداوند دعا کند و از او حوائج خویش را طلب نماید نه اینکه شیادى براى او چیزهایى بر روى کاغذ بنویسد.

به هر حال تشخیص اینکه کسی سحر شده است یا نه به آسانی امکان ندارد و جز بعضی از علما و بزرگان که با این علم آشنایی دارد هر کس نمی تواند خبر صحیحی در این مورد بدهد و صرف مجرب بودن دلیل صحت گفتار آنان نیست و نباید گفتار چنین را به راحتی باور کرد.

:: موضوعات مرتبط : دین و اندیشه
:: برچسب ها : , , , , , ,
با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

No comments yet




.:: Powered By : Night Skin ::.
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها

تبلیغات رپورتاژ